Show simple item record

dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorKir, Gülhan
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:12Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39853
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 2009 yılında uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programına katılan okul türleri arasında, zevk için okumaya ayrılan zaman, okuma tutumu ve öğrenme stratejileri açısından bir fark olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın kapsamını Türkiye'de farklı okul türlerine kayıtlı 15 yaş grubu öğrencileri oluştururken PISA 2009 uygulamasına Türkiye'yi temsilen 170 okuldan seçilen 4996 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya dair veriler PISA çalışmasında kullanılan öğrenci anketinden elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre keyfi okumaya ayrılan zaman değişkeni hem meslek lisesiyle Anadolu lisesi arasında hem de meslek lisesiyle genel lise arasında farklılık oluşturmaktadır. Okuma tutumu değişkeni ise fen lisesi ile Anadolu ve genel lise arasında çok az değişiklik gösterirken meslek lisesi ile Anadolu ve genel lise arasında önemli ölçüde değişiklik göstermektedir. Ayrıca, öğrenme stratejileri de okul türleri arasında belli ölçülerde farklılık oluşturmaktadır; en fazla değişiklik Anadolu lisesi ile meslek lisesi arasında bulunmuşken en az değişiklik Anadolu lisesi ile fen lisesi arasında bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to find out whether there is any difference between school types in terms of reading enjoyment time, reading attitude and learning strategies based on Programme for International Student Assessment (PISA) 2009 cycle. The target population of this study consists of 15 years old students at the time of the assessment from different groups of school in Turkey. Four thousand nine hundred ninety-six randomly chosen students from 170 schools participated in PISA from Turkey. The reading-related data collected through a student questionnaire. The results of this study reveals that reading enjoyment time differs between vocational high school and Anatolian, general high schools. Also, reading attitude differs between school types; while Anatolian high school students got higher mean scores, vocational high school students got lower mean scores in terms of reading attitude. Additonally, learning strategies differs across all school types to some extent and while maximum difference was found between Anatolian high school and vocational high school, minimum difference was found between Anatolian high school and science high school.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDifferences between school types in reading related factors based on 2009 cycle of PISA
dc.title.alternativePISA 2009 uygulaması kapsamında okuma ile ilişkili faktörlerin okul türlerine göre farklılıkları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgramme for International Student Assesment
dc.subject.ytmType of a school
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading behaviours
dc.identifier.yokid10128294
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441129
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess