Show simple item record

dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorKasimoğlu Demir, Delal
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:12Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-10-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39852
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'de sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin okuryazarlık alanında başarılarını etkileyen öğretmen ve okulla ilgili etkenleri incelemektir. Bu amaçla, bu etkenlerin dezavantajlı öğrencilerin düşük ve üstün başarılı olmalarındaki ayırt edici gücünü saptamak için iki farklı diskriminant analiz uygulanılarak iki farklı analiz elde edilmiştir. Örneklem, 2012'de uygulanmış olan PISA'nın Türkiye'den elde ettiği, 4848 katılımcıdan oluşan, veri kümesinden elde edilmiştir. Öğrencilerin okula ve okuldaki öğrenmeye karşı tutumlarını, öğretmenleri ile ilişkilerini ve okula karşı olan aidiyet hislerini belirlemek için PISA öğrenci anketine ait dört boyuttan 22 maddeye verdikleri yanıtlar çalışma bünyesinde kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda, bu maddelerin bazılarının sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin düşük ya da üstün başarılı olmalarında etkili olabileceği görülmüştür. Çalışmanın sonuçları sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin akademik dirençliliğini arttıracak eğitim politikalarını planlamaya ışık tutacak bilgiler sunmaktadır.
dc.description.abstractThis study investigated teacher- and school-related factors that could lead to literacy achievement differences among socioeconomically disadvantaged students in Turkey. Two discriminant analyses were conducted to examine the discriminating power of these factors over whether disadvantaged students become low-achievers or resilient. The sample data of PISA 2012 consisted of 4848 participants. To find out students' attitudes towards school regarding the learning activities and their outcomes and, students' perceptions about student-teacher relations and sense of belonging to school, four dimensions of PISA student questionnaire comprised of 22 items were utilized. The analyses revealed that becoming a resilient or a low-achieving student could be explained by examining some of these items. The results of this study offer an insight into designing policies to reinforce resilience of socioeconomically disadvantaged students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWhat kinds of teacher-related and school-related factors foster student resiliency to socioeconomic status in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'de okul ve öğretmen ile ilgili hangi faktörler sosyoekonomik düzeye karşı oluşan öğrenci dirençliliğini teşvik eder
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-18
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent resistance
dc.subject.ytmType of a school
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher-student interaction
dc.subject.ytmSocio-economic level
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10128056
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441131
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess