What kinds of teacher-related and school-related factors foster student resiliency to socioeconomic status in Turkey
dc.contributor.advisor | Kalender, İlker | |
dc.contributor.author | Kasimoğlu Demir, Delal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:12Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-10-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39852 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin okuryazarlık alanında başarılarını etkileyen öğretmen ve okulla ilgili etkenleri incelemektir. Bu amaçla, bu etkenlerin dezavantajlı öğrencilerin düşük ve üstün başarılı olmalarındaki ayırt edici gücünü saptamak için iki farklı diskriminant analiz uygulanılarak iki farklı analiz elde edilmiştir. Örneklem, 2012'de uygulanmış olan PISA'nın Türkiye'den elde ettiği, 4848 katılımcıdan oluşan, veri kümesinden elde edilmiştir. Öğrencilerin okula ve okuldaki öğrenmeye karşı tutumlarını, öğretmenleri ile ilişkilerini ve okula karşı olan aidiyet hislerini belirlemek için PISA öğrenci anketine ait dört boyuttan 22 maddeye verdikleri yanıtlar çalışma bünyesinde kullanılmıştır. Analizlerin sonucunda, bu maddelerin bazılarının sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin düşük ya da üstün başarılı olmalarında etkili olabileceği görülmüştür. Çalışmanın sonuçları sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin akademik dirençliliğini arttıracak eğitim politikalarını planlamaya ışık tutacak bilgiler sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study investigated teacher- and school-related factors that could lead to literacy achievement differences among socioeconomically disadvantaged students in Turkey. Two discriminant analyses were conducted to examine the discriminating power of these factors over whether disadvantaged students become low-achievers or resilient. The sample data of PISA 2012 consisted of 4848 participants. To find out students' attitudes towards school regarding the learning activities and their outcomes and, students' perceptions about student-teacher relations and sense of belonging to school, four dimensions of PISA student questionnaire comprised of 22 items were utilized. The analyses revealed that becoming a resilient or a low-achieving student could be explained by examining some of these items. The results of this study offer an insight into designing policies to reinforce resilience of socioeconomically disadvantaged students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | What kinds of teacher-related and school-related factors foster student resiliency to socioeconomic status in Turkey | |
dc.title.alternative | Türkiye'de okul ve öğretmen ile ilgili hangi faktörler sosyoekonomik düzeye karşı oluşan öğrenci dirençliliğini teşvik eder | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-18 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Student resistance | |
dc.subject.ytm | Type of a school | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher-student interaction | |
dc.subject.ytm | Socio-economic level | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10128056 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441131 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |