The perceived fitness level of I. D. Bilkent University business information management students
dc.contributor.advisor | Çataloğlu, Erdat | |
dc.contributor.author | Esen, Fatma Güliz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:11Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39851 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Ihsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İşletme Bilgi Yönetimi (İBY) Bölümü öğrencilerinin bilgi teknolojileri yetkinliklerine dair özalgılarını incelemektir.Çalışmanın diğer bir amacı da İBY bölümü öğrencilerinin bilgi teknolojileri konusundaki yetkinlikleri ile ilgili öz algılarının, dört yıllık akademik hayatları boyunca nasıl değiştiğini ve bu algıyı etkileyen faktörleri ortaya koymaktır.Araştırma yöntemi olarak sayısal betimleyici kesitsel yöntem, veri toplamada ise Sharp (2010) tarafından oluşturulmuş bir ölçüm aracı kullanılmıştır. Araştırma, İ.D. Bilkent Üniversitesi, İşletme Bilgi Yönetimi Bölümü'nde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın örneklemini bu bölümde farklı yıllarda okuyan toplam 96 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrenciler Aralık 2015'te aynı anket sorularına cevap vererek çalışmaya katılmışlardır. Kullanılan anket üç bölümden oluşmaktadır: Çağdaş Beceriler, Temel Kavramlar ve Düşünsel Yetenekler. Ankette Likert tipi ölçüm tekniği ile hazırlanmış 13 adet soru yer almaktadır. Veri analizi için, frekans tablolari, tek faktörlü varyans Analizi (ANOVA) ve bağımsız örneklemler T-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, İşletme Bilgi Yönetimi Bölümü'nde okumakta olan öğrencilerin bilgi teknolojileri yetkinliklerine dair özalgıları aritmetik ortalamasının yıllara göre arttığını göstermektedir. İBY birinci sınıf öğrencilerinin çağdaş becerilere ve temel kavramlara ait öz algıları diğer yıllarda okuyan öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Ancak İBY bölümü öğrencilerinin düşünsel yeteneklerle ilgili özalgılarında, istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir. Sonuçlara göre, IBY Bölümü'nde okumakta olan kız ve erkek ögrenciler arasında, anket genelinde istatistiksel bir özalgı farklılığı bulunmamaktadır.Anahtar kelimeler: Bilgi teknolojileri yetkinliği, bilgisayar becerilerine yönelik özalgı, bilgisayar okuryazarlığı | |
dc.description.abstract | The purpose of this research study was to examine the Ihsan Doğramacı Bilkent University Business Information Management (BIM) Department students' own perception of their Fluency in Information level (FITness). A secondary purpose of this study was to determine the possible factors affecting the BIM students' perceived FITness levels particularly as they progress through their four academic years. This was a quantitative descriptive cross-sectional study. In order to obtain data, an instrument developed by Sharp (2010) was used. This study was conducted in the Department of Business Information Management, İ.D. Bilkent University. In December 2015, ninety-six BIM students from all years participated in this study, by responding to the same survey questions. The survey included three sections: Contemporary Skills, Foundational Concepts and Intellectual Capabilities. There were 13 Likert-type questions in the survey.To analyze the data, frequency tables, a one-way analysis of variance (ANOVA) and Independent Samples T-Test were used. The results revealed that Fluency in Information Technology perception level mean scores of BIM students increased each academic year. Freshman BIM students had significantly lower scores than other years in terms of their contemporary skills and foundational concepts perceptions. However, there was no statistical significance in intellectual capabilities of BIM students regardless of academic year. The results also revealed no significant difference between the perception survey total scores of male and female BIM students.Key words: Fitness, perceived computer skills, information technology fluency, information literacy, computer literacy | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The perceived fitness level of I. D. Bilkent University business information management students | |
dc.title.alternative | I. D. Bilkent Üniversitesi işletme bilgi yönetimi bölümü öğrencilerinin bilgi teknolojileri yetkinliklerine dair özalgıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Technological competency | |
dc.subject.ytm | Bilkent University | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.identifier.yokid | 10128180 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441125 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |