Türkiye`de sanatın desteklenmesinde sponsor şirketler ve kültür kurumlarının izlediği stratejiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yaptığımız incelemeler sonucu, sponsorluk kavramının önemi, şirketlerin sponsorluk tercihleri, şirketler tararından sağlanan bu kaynağın ne şekilde kullanıldığı incelenerek, sponsorluk merkezli kurumların izlemesi gereken yollar araştırılmıştır.. Gelişen dünyada milyarlarca dolarlık bütçelere sahip olan sponsorluk, sponsorluk merkezli organizasyonların ve şirketlerin karşılıklı kazançlar elde ettiği bir iş anlaşmasına dönüşmektedir. Sponsorluk yapan şirketler, uzun vadede daha önceden kendileri tarafından tanımlanmış bir fayda beklentisi ile hedef kitlelerine ulaşmak, kurumsallaşma sürecine katkıda bulunmak ya da çalışanlarım motive etmek için sponsorluk yapmaktadırlar. Sponsor olan şirketlerin yarattığı bu kaynağın sponsorluk merkezli sanat kurumlan tarafından doğru yönetilmesi, planlanması ve kullanılması sonucunda dünya çapında tanınmış birçok sanatçı ve sanat etkinliği Türkiye'de seyirci ile buluşabilmiştir. Maddi yetersizlikler ya da devletin imkanlarının sınırlı olması sonucu hayata geçirilemeyecek olan pek çok proje sponsorluk anlaşmalarının sağladığı maddi kaynaklar sayesinde hayata geçirebilmiştir. Bu çalışmada sponsorluk yatırımı yapacak kurumların bu yatırımı belli bir plan dahilinde uzun süreli gerçekleştirmeleri gerektiği ve sponsor arayan organizasyonların bu süreci dikkatli planlamaları gerektiğinin altı çiziliyor. Anahtar kelimeler: Sponsorluk, sosyal sorumluluk, kurumsal imaj, sanat pazarlaması. vııı ABSTRACT Importance of the sponsorship concept, sponsorship preferences of the companies, usage of the sources provided by the companies are examined and the ways sponsorship oriented companies have to follow are presented in the research. Sponsorship, which has a budget of million dollars in the developing world, is becoming a business act that makes both sponsorship oriented organizations and the companies benefit. Sponsor companies make the investment in order to reach their target market and meet their pre-specified goals in the long term, to contribute to institutionalization process or to motivate their employee. Many artistic activities known through out the world had met with the spectators in Turkey by the sponsorship-oriented art organizations using, planning and ruling the resources created by sponsor companies correctly. Many projects, which could be realized because of inadequate money supply or state's limited sources, have been carried out by material sources provided by sponsorship acts. In this thesis, it is underlined that the sponsor companies must make their investments through a well-organized long-term plan and that the organizations that are seeking sponsorship must plan the process carefully. Keywords: Sponsorship, social responsibility, institutional image, arts marketing. IX
Collections