Örgütsel yakınlık ile ilgili örgüt modelleri ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET işletmelerin ulusal ve uluslar arası piyasalarda rekabet kabiliyeti kazanmaları yaşamlarını sürdürmeleri için, bir dizi ertelenemez nitelikteki ekonomik, teknik ve örgütsel çabalar tasarımlanmakta ve uygulanmaktadır. Müşteri beklentilerinin anında ve yüksek kaliteli ürünlerle doyurulması pazardaki rekabet gücünü arttırmanın vazgeçilmez ölçüleri olmuşlardır. Teknolojinin de hızlı gelişmesiyle çeşitlenen müşteri beklentileri oldukça değişken bir hale gelmiştir. Bunun sonucu olarak birden fazla modelin bir arada üretilmesi ve hızla değişen talebe yanıt verebilme gereksinimi örgütleri önce üretim sistemleri bazında, ardından da yönetim sistemleri açısından değişiklikler yapmaya zorlamıştır. Tüm bu gelişmeler dünyada yeni yönetim anlayışlarının ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu yönetim anlayışları doğrultusunda işletmeler yalın hale dönüşmeye başlamakta, kademeleri azaltmaya, bilgiyi paylaşmaya, esnek bir yapıya sahip olmaya çalışmaktadır. Bu doğrultuda işletmeler yalın üretim ve yalın yönetim kavramlarını benimsemeye başlamışlardır. Yalın yönetim sistemini benimseyen şirketlerden Siemens San. ve Tic. A.Ş.'de yapılan uygulamada firmanın yalın organizasyon yapısına geçmesindeki en büyük nedenlerin talep belirsizliği ve rekabet olduğu görülmüştür. Yaşanan bu talep belirsizliği ve rekabet ortamında Siemens, daha esnek davranmak ve müşteri isteklerine karşı daha hızlı cevap verebilmek durumunda kalmıştır ve bu amaçları gerçekleştirmek için bulunduğu hiyerarşik yapıdan süreç bazlı bir yatay organizasyon yapısına geçme kararı almıştır. Şu anda elde edilmek istenen yararlar bakımından orta düzeyde bulunan Siemens San. ve Tic. A.Ş.'de beklenen yararlan tam anlamıyla gerçekleştirmesi için üç yıllık bir sürece gereksinim duyulacağı öngörülmektedir. vıı ABSTRACT A range of urgent economic, technical and organizational efforts is designed and applied for providing companies with a competitive power in the national and international markets. Satisfying the customer requirements with high quality products instantly is among the musts for increasing the competitive power in the market. With a rapid growing technology, the customer expectations have become variable. As a matter of fact, manufacturing multiple models together and the requirements to satisfy the fast growing demand have all forced companies to make some changes on the basis of manufacturing organizations, and then, on the management system. All these developments have caused an emerging new understanding of management. With these understandings of management, the companies have tried to become lean, to reduce the hierarchical levels, share the knowledge and have a flexible structure. Given these, the companies have tried to adopt lean manufacturing and lean management concepts. The two important reasons of why Siemens, one of the adopters of the lean management system, pass through the lean organization are the uncertainty in demand and the intense competitiveness. In this situation, Siemens must behave more flexibly and must respond to its customers' requirements as fast as possible. For realizing these objectives Siemens made a transition from the existing hierarchical organizational structure to the process based flat organization structure. Now Siemens is at the middle of the stage of the targeted benefits and they plan a 3-year period to complete all of the targeted benefits. V1I1
Collections