The salient components of massive open online courses (MOOCs) as revealed in scholarly publications
dc.contributor.advisor | Çataloğlu, Erdat | |
dc.contributor.author | İkinci, Arzu Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:06Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39845 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı, Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) akademik yayınlardaki dikkat çekici bileşenlerini tanımlamaktır. Dünyanın önde gelen üniversitelerin ilgisini çeken KAÇD'ler yeni bir uzaktan eğitim olgusudur. 2025 yılına kadar yüksek öğretime katılacak öğrencilerin sayısının %67,5'e çıkması beklenmesine rağmen, yüksek öğretim kurumlarının sayısının bu talebi karşılamaya yetecek hızla artmayacağı görülmektedir. Türkiye gibi genç nüfusu sürekli artış gösteren, gelişmekte olan ülkeler, artan talebe çözüm olarak uzaktan eğitimi dikkate almaktadırlar. Bazı eğitimciler ve hükümetler, teknolojik altyapının yaşam boyu eğitim ve kısa dönem sertifika programlarına uygulanmasıyla eğitimin daha esnek bir hale geleceğini onaylamaktadırlar. Bu tez içerik analizi araştırma yöntemini ve tematik ağ analitik aracını kullanarak, üniversite paydaşlarının faydasına sunmak üzere, KAÇD'lerin akademik makalelerde yeralan dikkat çekici bileşenlerini belirlemektedir. Araştırma sorularına göre KAÇD'ın tüm temaları geniş bir perspektifle incelenerek ortaya çıkarılmıştır. Tabakalı örneklem metodu kullanılmış ve uzmanlar tarafından değerlendirilen makalelerden toplanan nitel veriler Nvivo10 ile kodlanmıştır. Bu araştırmada, bilinen yöntemler titizlikle izlenmiştir. Tezin geçerlilik ve güvenilirliği için doğruluk-değeri, uygulanabilirlik, tutarlılık ve tarafsızlık olmak üzere dört temel ölçüm kriteri kullanılmıştır. Tezin bulguları sekiz genel tema, 22 düzenleyici tema ve 71 esas tema ile özetlenmiştir. Bu temalar, literatür ve KAÇD paydaşları için özgün bir çerçevede oluşturulmuştur. Temalar ve tanımları, KAÇD programlarına dahil olmak veya bu programları geliştirmek isteyen kişi ve kurumlara (üniversiteler, örgütler, vb.) rehberlik edebilir. Bireyler veya kurumsal liderler, kendi karar süreçlerinden önce, akademik yayınlarda tartışılan KAÇD'ın tüm yönlerinin farkında olacak ve bütülcül bir bakış açısı kazanacaklardır. Böylece, önceki KAÇD'lardaki olumsuzlukların önüne geçebilirler. Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler, KAÇD, uzaktan eğitim, açık eğitim, açık eğitim kaynakları, çevrimiçi eğitim, içerik analizi, tematik ağ analitik aracı, yüksek öğretim, yaşam boyu öğrenme. | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to determine the salient components of Massive Open Online Courses (MOOCs) as revealed in scholarly publications. Drawing the attention of leading universities around the world, MOOCs are new distance education (DE) phenomena. It is expected that the number of students applying for higher education will be increasing 62.7% by the year 2025, however, the number of institutions is not accelerating at a fast enough pace to meet the demand. Due to their constantly expanding young population, developing countries like Turkey consider DE as a potential solution to this growing demand. Some educationists and governments have confirmed that education could become more flexible if a technological infrastructure were applied to life-long learning programs and short term certificate programs. This thesis utilizes the content analysis research method and a thematic network analytic tool to identify the salient components of MOOCs as revealed in scholarly publications for the benefit of university stakeholders. According to the research questions, all the themes related to MOOCs were explored and were examined with a wide perspective. Only peer reviewed journal articles were selected through stratified sampling and coded to collect qualitative data in Nvivo 10. Well-known procedures were followed to provide rigor in this research. Truth-value, applicability, consistency and neutrality were the four major measures utilized for the validity and reliability of this thesis. The findings of the thesis were summarized in terms of eight global themes, 22 organizing themes, and 71 basic themes. These themes constitute a unique framework for the literature and for the stakeholders of MOOCs. The themes and their descriptions can guide individuals and institutions (like universities and organizations) thinking about participating in and/or developing a MOOC course. Individuals or institutional leaders can be made aware of all the aspects of MOOCs as discussed in scholarly publications to gain a holistic view prior to embarking on their own decision process. Thus, some of the pitfalls of early MOOCs can be avoided. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The salient components of massive open online courses (MOOCs) as revealed in scholarly publications | |
dc.title.alternative | Kitlesel açık çevrimiçi derslerin (KAÇD) bilimsel yayınlarda açıklanan bileşenleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Open education | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Lifelong learning | |
dc.subject.ytm | Content analysis | |
dc.subject.ytm | Online learning | |
dc.subject.ytm | Massive open online course | |
dc.identifier.yokid | 10110691 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441128 | |
dc.description.pages | 280 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |