Müze-toplum iletişimi: M.S.G.Ü. resim ve heykel müzesinde Türk resim sanatı üzerine eğitim programları önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Yaşam boyu eğitim kurumu olan müze aktif, canlı, katılımcı ve yaratıcı bir mekandır. Türkiye'de ise eğitim başarılı bir müzenin en temel işlevi olarak görülmez. Türkiye'de yönetim, koleksiyon yönetimi, iletişim ve eğitim politikalarının tümünü yazılı olarak oluşturan bir müzeye henüz rastlanmamıştır. Oysa, gelişmiş ülkelerdeki müzeler eğitim politikaları aracılığıyla kurumun niyetlerini saptar ve öncelikleri belirler. Politikaların yazılmasından sonra, planlar ve programlar oluşturulur ve uygulamalara başlanır. Tez çalışmasında araştırılan en temel problem, çağdaş müzeciliğin ana işlevleri olan iletişim ve eğitimin Türkiye'deki müzelerde çok zayıf kalmasıdır. Tez çalışmasında, ICOM'un müzenin temel işlevleri olarak bildirdiği iletişim ve eğitim konuları irdelenmiştir. Müze yönetimi, koleksiyon yönetimi ve iletişim temel politikaları ile iletişim politikasının bir parçası olan sergi, tasarım, eğitim, pazarlama ve ziyaretçi politikaları araştırılmıştır. Müzecilik alanında son on yılda yeni bir kavram olan müze iletişimi irdelenmiştir. Türkiye'deki kitle iletişim araçlarının kültürlemedeki rolü ortaya konulmuştur. Dünyanın önde gelen müzelerinin iletişim ve eğitim etkinlikleri incelenmiştir. Bu araştırmalardan sonra, Resim ve Heykel Müzesi'nde müze-toplum iletişiminin kurulabilmesi için Türk Resim Sanatı konulu eğitim programları oluşturulmuştur. Eğitim programlarının uygulanabilmesi için uzman müze eğitimcilerine gereksinim vardır. Anahtar Sözcükler: Resim ve Heykel Müzesi, Türk Resim Sanatı, müze iletişimi, iletişim politikası, müze eğitimi, müze eğitim politikası, eğitim programlan. vıı ABSTRACT As a life-long education place museum is active, lively, participative and innovative. Education is not seen as a core function of a successful museum in Turkey. The museum, which has drawn up all the policies of management, collection management, communication and education, does not exist in Turkey. But the museums in the devoloped countries set out the intentions of the organisation and identify priorities by drawing up the education policy. Having developed the policies, action plans are formulated. The main problem in this thesis study is the core functions of education and communication in museums are neglected in Turkey. In this thesis communication and educational function of the museum, which was stated by ICOM, is taken into consideration. Museum management, collection management and communication policies as well as exhibition, design, education and visitors' policies were studied. Museum communication was researched as an emerging concept of the last decade. The role of the mass communication means in cultural studies is brought up on the agenda. Educational and communication activities of the leading museums in Europe and The States are taken as sample programmes. Having researched all the subjects stated above the educational programmes on Turkish Painting were formed in order to establish a healthy communication between the museums and the society. Museum education professionals are needed for action plans. Key words: Painting and Sculpture Museum, Turkish Painting, museum communication, museum communication policies, museum education, educational policies, educational action plans. vm
Collections