Show simple item record

dc.contributor.advisorLane, Jennıe Farber
dc.contributor.authorGüntürkün, Efe
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:05Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39843
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı çevre eğitiminin Türkiye'deki öğretmen yetiştirme programlarına nasıl dahil edildiğinin içyüzünü anlamaktır. Bu bağlamda derslerin formatı, süresi, uygulanan methodlar, bu methodların nasıl geliştirilebileceği araştırıldı. Bunlara ek olarak, çevre eğitiminde eksik kalan yönler de analiz edildi. Çalışma kapsamında iki adet veri toplama aracı kullanıldı. Bunlardan ilki Scott Ashmann (2010) tarafından kullanılan ve bu çalışmaya yönelik olarak üzerinde değişiklikler yapılan bir ankettir. Anket 29 öğretim görevlisinden veri toplamak için kullanılmıştır. İkinci veri toplama aracı ise, 29 kişi arasıdan seçilen dört kişi ile yapılan sözlü mülakattır. Sözlü mülakat verilen çevre eğitiminin önemli noktalarını detaylandırmak ve bunların hangi yöntemlerle geliştirilebileceğini anlamak için yapılmıştır. 29 kişi arasından yedi kişinin cevaplaması ile anketin cevaplanma oranı %24.14'tür.Bu çalışma kapsamındaki en dikkat çekici bulgulardan biri öğretmen eğitimcilerinin çabaları dahilinde çevre eğitiminin önemli bir ders olarak görüldüğü; ancak buna rağmen çevre eğitimi ile ilgili akademik çalışmlara olan ilginin oldukça az olduğudur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to gain insights into how environmental education is implemented into pre-service teacher preparation in Turkey. The format of the courses, their duration, the strategies that are being used, and suggestions to improve these methods were explored. In addition to these data, the missing points in the environmental education in the faculties were analyzed. Two data collection tools were used in this study. One instrument was a questionnaire that was adapted from Ashmann (2010) and the other was an interview designed to ascertain important points of environmental education delivery and to learn suggestions for improving environmental education. The questionnaire was administered to 29 faculty members from institutes that offer teacher education programs in Turkey. The response rate of the questionnaire was 24.14% with seven responses out of 29. The interviews were one with four of the instructors who responded to the questionnaire.One of the most remarkable findings of this study is that environmental education is considered an important subject by instructors who put efforts into their courses. However, the low response rate indicates there is a lack of interest in participating in studies to assess environmental education.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEnvironmental education preparation in pre-service teacher programs in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'deki öğretmen adaylarına verilen çevre eğitimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmTeacher training
dc.identifier.yokid10111017
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441140
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess