Milli Eğitim Bakanlığı ortaöğretim Türk Edebiyatı ve Uluslararası Bakalorya diploma programı (UBDP) dil a: Edebiyat (Türkçe) dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Özyürek, Rasim | |
dc.contributor.author | Devrimsel, Derya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:03Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39841 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Türkiye'de ortaöğretimde okutulmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanmış olan 2011 tarihli Ortaöğretim Türk Edebiyatı Dersi (9-12. Sınıflar) öğretim programı ile UBO tarafından Diploma Programı'nda uygulanan 2011 tarihli Dil A: Edebiyat (Türkçe) dersi öğretim programlarındaki eğitim felsefeleri, amaçları, kazanımları, içerikleri, öğrenme-öğretme süreçleri, ölçme ve değerlendirme anlayışları bakımından benzerlikler ve farklılıkları belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmada doküman ve içerik analizi yöntemiyle iki öğretim program arasındaki benzerlikler ve farklılıklar ortaya konulmuştur.Anahtar Sözcükler: Türk Edebiyatı öğretim programı, ortaöğretim, Uluslararası Bakalorya Programı, UBDP, MEB, Dil A: Edebiyat (Türkçe) | |
dc.description.abstract | This research study comparatively analyses and compares the Secondary Turkish Literature curriculum for 9th, 10th, 11th, 12th grades and International Baccalaureate Diploma Programme Language A: Literature curricula in terms of educational philosophy, general objectives, objectives, content, teaching-learning process, assessment and evaluation. This study uses document analysis and content analysis to identify, highlight and interpret any similarities and differences between the two curricula.Key words: Turkish Literature curriculum, high school, International Baccalaureate Program, IBDP, MONE, Language A: Literature (Turkish) | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Bakanlığı ortaöğretim Türk Edebiyatı ve Uluslararası Bakalorya diploma programı (UBDP) dil a: Edebiyat (Türkçe) dersi öğretim programlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparative analysis of mone high school Turkish literature curriculum and IBDP language a: Literature (Turkish) curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Literature lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | International Bacalaureate Program | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.identifier.yokid | 10128219 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441134 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |