Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzyürek, Rasim
dc.contributor.authorDevrimsel, Derya
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:03Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39841
dc.description.abstractBu araştırma, Türkiye'de ortaöğretimde okutulmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanmış olan 2011 tarihli Ortaöğretim Türk Edebiyatı Dersi (9-12. Sınıflar) öğretim programı ile UBO tarafından Diploma Programı'nda uygulanan 2011 tarihli Dil A: Edebiyat (Türkçe) dersi öğretim programlarındaki eğitim felsefeleri, amaçları, kazanımları, içerikleri, öğrenme-öğretme süreçleri, ölçme ve değerlendirme anlayışları bakımından benzerlikler ve farklılıkları belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmada doküman ve içerik analizi yöntemiyle iki öğretim program arasındaki benzerlikler ve farklılıklar ortaya konulmuştur.Anahtar Sözcükler: Türk Edebiyatı öğretim programı, ortaöğretim, Uluslararası Bakalorya Programı, UBDP, MEB, Dil A: Edebiyat (Türkçe)
dc.description.abstractThis research study comparatively analyses and compares the Secondary Turkish Literature curriculum for 9th, 10th, 11th, 12th grades and International Baccalaureate Diploma Programme Language A: Literature curricula in terms of educational philosophy, general objectives, objectives, content, teaching-learning process, assessment and evaluation. This study uses document analysis and content analysis to identify, highlight and interpret any similarities and differences between the two curricula.Key words: Turkish Literature curriculum, high school, International Baccalaureate Program, IBDP, MONE, Language A: Literature (Turkish)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı ortaöğretim Türk Edebiyatı ve Uluslararası Bakalorya diploma programı (UBDP) dil a: Edebiyat (Türkçe) dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparative analysis of mone high school Turkish literature curriculum and IBDP language a: Literature (Turkish) curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLiterature lesson
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.identifier.yokid10128219
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441134
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess