Öğrenilmiş çaresizlik ve kaygı düzeylerinin İngilizce başarı düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Temel ingilizce Bölümüne (Hazırlık) devam eden öğrencilerin, öğrenilmiş Çaresizlik ve Kaygı Düzeylerinin İngilizce Akademik Basan düzeyleri üzerinde bir etkisinin olup olmadığı araştırılmaya çalışılmıştır. Betimsel yöntem kullanılan bu araştırmada çalışma grubu, 2004-2005 eğitim ve öğretim yılında Yıldız Teknik Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksek Okulu, Temel İngilizce Bölümüne (Hazırlık) devam eden 424 öğrenciden oluşmuştur, öğrencilerin öğrenilmiş çaresizlik düzeylerinin saptanması için Aydın (1988) tarafından hazırlanan Depresif Yükleme Biçimi Ölçeği ve kaygı düzeyinin saptanması için de Öner (1985) tarafından hazırlanan Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri kullanılmıştır. Öğrencilerin İngilizce basan düzeylerini saptamak amacıyla da Temel İngilizce Bölümü (Hazırlık) tarafından 2004-2005 eğitim ve öğretim yılı I. dönem sonunda yapılan Ara Dönem Final Sınavı notlan esas alınmıştır. Verilerin çözümlenmesi esnasında bağımlı değişken (İngilizce Akademik Basan Düzeyi) ile bağımsız değişkenler (Öğrenilmiş Çaresizlik, Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyi) arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla Çoklu Regresyon Analizi yapılmıştır. Söz konusu işlemler SPSS 10.0 paket programı vasıtasıyla, 0.05 anlamlılık düzeyinde yapılmıştır. Araştırma bulgulan sonucunda, Temel İngilizce Bölümüne (Hazırlık) devam eden A, B ve C kuru öğrencilerinin İngilizce Akademik Başarılılarının yordanmasına ilişkin olarak yapılan hesaplamalarda Depresif Yükleme Biçimi (Öğrenilmiş Çaresizlik), Durumluk ve Sürekli Kaygı (yordayıcı değişkenler) ile A, B ve C kuru öğrencilerinin İngilizce Akademik Basan puanlan (bağımlı değişken) arasında 0.05 manidarlık seviyesinde, düşük düzeyde ve anlamlı olmayan bir ilişki tespit edilmiştir. rx ABSTRACT In this study, it was aimed to determine the effects of Learned Helplessness and State- Trait Anxiety levels on the students' English Academic Achievement. The sample of this descriptive study consisted of 424 students attending Yıldız Technical University, School of Foreign Languages, Basic English Department (Preparatory Classes). The students' learned helplessness and state-trait anxiety levels were measured respectively by Depressive Attributional Style Questionnaire developed by Aydın (1988), and State-Trait Anxiety Inventory developed by Öner (1985). English Academic Achievement of students was measured through the Mid- Year Exam prepared by Basic English Department and applied to the students at the end of the first term of the education year, 2004-2005. The data gathered from the dependent variable (English Academic Achievement) and the independent variables (Learned Helplessness and State-Trait Anxiety) was analyzed on the computer using 'SPSS 10.0' program with the significance level of 0.05. In accordance with the objectives of the study, Multiple Regression Analyze was used as the statistical test to determine the relationship between the dependent and the independent variables. According to the statistical analyses, it was found that there was not a significant relationship between the A, B and C students' levels of Learned Helplessness and State- Trait Anxiety (independent variables) and their English Academic Achievement (dependent variable) at the significance level of 0.05. X
Collections