An investigation on multimedia language laboratory in Turkish state universities
dc.contributor.advisor | Aydınlı, Julıe Ann | |
dc.contributor.author | Karatay, Yasin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:01Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39838 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Türkiye'deki devlet üniversitelerinde bulunan öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin multimedya dil laboratuvarlarına karşı tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda ilgili tarafların İngilizce dil eğitiminde multimedya dil laboratuvarı kullanımına karşı tutumlarını etkileyen faktörleri de incelemektedir. Bu çalışmanın diğer bir amacı da; Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde multimedya dil laboratuvarlarının bildirilen kullanımını ve kullanmayan öğretmenlerin sebeplerini ortaya çıkarmaktır.Bu çalışma; Türkiye'de 16 farklı devlet üniversitesinde bulunan İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 510 öğrenci, 61 öğretmen ve 5 yönetici ile uygulanmıştır. Veriler; anketler, görüşmeler ve e-postalar aracılığıyla toplanmıştır. Anketler İngilizce sınıflarında öğrenci ve öğretmenlerin multimedya dil laboratuvarlarına karşı tutumlarını ortaya çıkarma amacıyla verilmiştir. Aynı şekilde; yöneticilerle yapılan görüşmelerden ve öğretmenlerle yapılan e-posta yazışmalarından elde edilen nitel veriler; Yabancı Diller Yüksekokulu yöneticilerinin multimedya dil laboratuvarlarını nasıl algıladıkları ve bu teknolojinin kullanımını nasıl teşvik ettiklerini ve öğretmenlerin dil öğretimi amacıyla multimedya dil laboratuvarlarından yararlanmama sebeplerini ortaya çıkarmıştır.Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin genel olarak multimedya dil laboratuvarlarını dil öğrenim ve öğretimine entegre edilmesine karşı olumlu olduklarını ortaya koymuştur. Yapılan tek yönlü ANOVA testi yaşın öğrencilerin multimedya dil laboratuvarlarını sevmelerinde; laboratuvarda kullanılan yazılım türünün ise öğretmenlerin bu laboratuvarların kullanımına karşı genel pozitif yaklaşımlarında anahtar bir belirleyici olduğunu göstermiştir. Bu çalışma ayrıca multimedya dil laboratuvarlarının İngilizce dil öğretimine başarılı entegrasyonu için düşünülmesi gereken belirli konular ortaya çıkarmıştır. | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate students', teachers', and administrators' attitudes towards the use of multimedia language laboratories (MLLs) at Turkish state universities. The study also explores the factors that affect the respective stakeholders' attitudes towards using MLLs in English language instruction. A further aim of this study is to reveal the reported use of MLLs in Turkish EFL context and the reasons of teachers for not using them.This study was carried out with 510 EFL learners, 61 instructors, and five administrators at 16 state universities in Turkey. The data were collected through questionnaires, interviews, and emails. The questionnaires were administrated in the aim of eliciting the attitudes of the students and teachers towards the use of MLLs in English classes. Similarly, the qualitative data obtained from the interviews conducted with the administrators and email correspondence with instructors revealed how the directors of Schools of Foreign Languages perceive MLLs and how they promote the use of this technology, and instructors' reported reasons for not utilizing MLLs for language teaching purposes.The results of the study indicated that students, teachers, administrators are positive in general to the integrating MLLs into language teaching and learning. One-way ANOVA test conducted showed that age is an important factor in students' liking MLLs, and the type of the software used in MLLs is a key determinant of teachers' positive overall attitudes towards the MLL use. The study also revealed certain issues to be considered for a successful integration of MLLs in English language teaching. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An investigation on multimedia language laboratory in Turkish state universities | |
dc.title.alternative | Türkiye'deki devlet üniversitelerindeki multimedya dil laboratuvarları üzerine bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multimedia learning environment | |
dc.subject.ytm | Multimedia | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Language laboratories | |
dc.identifier.yokid | 10115631 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441146 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |