Show simple item record

dc.contributor.advisorAydınlı, Julıe Ann
dc.contributor.authorKaratay, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:01Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39838
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye'deki devlet üniversitelerinde bulunan öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin multimedya dil laboratuvarlarına karşı tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma aynı zamanda ilgili tarafların İngilizce dil eğitiminde multimedya dil laboratuvarı kullanımına karşı tutumlarını etkileyen faktörleri de incelemektedir. Bu çalışmanın diğer bir amacı da; Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde multimedya dil laboratuvarlarının bildirilen kullanımını ve kullanmayan öğretmenlerin sebeplerini ortaya çıkarmaktır.Bu çalışma; Türkiye'de 16 farklı devlet üniversitesinde bulunan İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 510 öğrenci, 61 öğretmen ve 5 yönetici ile uygulanmıştır. Veriler; anketler, görüşmeler ve e-postalar aracılığıyla toplanmıştır. Anketler İngilizce sınıflarında öğrenci ve öğretmenlerin multimedya dil laboratuvarlarına karşı tutumlarını ortaya çıkarma amacıyla verilmiştir. Aynı şekilde; yöneticilerle yapılan görüşmelerden ve öğretmenlerle yapılan e-posta yazışmalarından elde edilen nitel veriler; Yabancı Diller Yüksekokulu yöneticilerinin multimedya dil laboratuvarlarını nasıl algıladıkları ve bu teknolojinin kullanımını nasıl teşvik ettiklerini ve öğretmenlerin dil öğretimi amacıyla multimedya dil laboratuvarlarından yararlanmama sebeplerini ortaya çıkarmıştır.Bu çalışmanın sonuçları öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin genel olarak multimedya dil laboratuvarlarını dil öğrenim ve öğretimine entegre edilmesine karşı olumlu olduklarını ortaya koymuştur. Yapılan tek yönlü ANOVA testi yaşın öğrencilerin multimedya dil laboratuvarlarını sevmelerinde; laboratuvarda kullanılan yazılım türünün ise öğretmenlerin bu laboratuvarların kullanımına karşı genel pozitif yaklaşımlarında anahtar bir belirleyici olduğunu göstermiştir. Bu çalışma ayrıca multimedya dil laboratuvarlarının İngilizce dil öğretimine başarılı entegrasyonu için düşünülmesi gereken belirli konular ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to investigate students', teachers', and administrators' attitudes towards the use of multimedia language laboratories (MLLs) at Turkish state universities. The study also explores the factors that affect the respective stakeholders' attitudes towards using MLLs in English language instruction. A further aim of this study is to reveal the reported use of MLLs in Turkish EFL context and the reasons of teachers for not using them.This study was carried out with 510 EFL learners, 61 instructors, and five administrators at 16 state universities in Turkey. The data were collected through questionnaires, interviews, and emails. The questionnaires were administrated in the aim of eliciting the attitudes of the students and teachers towards the use of MLLs in English classes. Similarly, the qualitative data obtained from the interviews conducted with the administrators and email correspondence with instructors revealed how the directors of Schools of Foreign Languages perceive MLLs and how they promote the use of this technology, and instructors' reported reasons for not utilizing MLLs for language teaching purposes.The results of the study indicated that students, teachers, administrators are positive in general to the integrating MLLs into language teaching and learning. One-way ANOVA test conducted showed that age is an important factor in students' liking MLLs, and the type of the software used in MLLs is a key determinant of teachers' positive overall attitudes towards the MLL use. The study also revealed certain issues to be considered for a successful integration of MLLs in English language teaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation on multimedia language laboratory in Turkish state universities
dc.title.alternativeTürkiye'deki devlet üniversitelerindeki multimedya dil laboratuvarları üzerine bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMultimedia learning environment
dc.subject.ytmMultimedia
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmLanguage laboratories
dc.identifier.yokid10115631
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441146
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess