10. sınıf kimya dersinde kimyasal tepkimeler ünitesinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısı ve hatırlama düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada; işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci takımı basan bölümü tekniğinin, kimya dersinde öğrenci başarısına ve hatırlama düzeyine etkisi incelenmiştir. Deney - kontrol gruplu; ön test, son test ve hatırlama testi uygulanan deneysel araştırma Terakki Vakfi Özel Şişli Terakki Lisesi'nde 2003-2004 öğretim yılının birinci döneminde gerçeMeştirilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen 29 soruluk çoktan seçmeli test ölçme aracı olarak kullanılmıştır. 10. sınıflardan 24 kişilik deney grubu ve 24 kişilik kontrol grubu üzerinde uygulanan araştırmada, kontrol grubunda geleneksel yöntem ile ders işlenmiş, deney grubunda işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci takımı basan bölümü tekniği kullanılmıştır. Test sonuçlanın istatiksel olarak değerlendirmek için t-testi uygulanmıştır Elde edilen sonuçlara göre; geleneksel yöntem ile işbirlikli yöntem uygulanan gruplar arasında akademik basan ve hatırlama düzeyleri açısından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. İşbirlikli öğrenme yöntemi uygulanan erkek ve kız öğrenciler arasında akademik basan ve hatırlama düzeyleri arasında anlamlı bir fark olmadığı da ortaya çıkmıştır. vı ABSTRACT In this research, the effect of Student Team Achievement Division technique of cooperative learning method on student chemistry achievement and retention level has been examined. The research was applied on `Chemical Reactions` chapter in 10th grade chemistry course of the chemistry program of The Ministry of National Education. An experimental study was carried out in Terakki Foundation School in autumn semester in 2003-2004 school year. The subjects of the research were 24 students in experiment class and 24 students in control class in 10* grade. Pre-test, final test and retention test, which were developed by researcher, were composed of 29 multiple-choice questions. Student Team Achievement Division technique of cooperative learning method was used in the experimental group and traditional teaching method was used in the control group. t` test was used for statistical analysis of the results. 44.93 The findings have indicated that there is no significant difference between chemistry achievement and retention level of the experimental and the control group. Moreover, there is no significant difference between the chemistry achievement and retention level of male and female students in the experimental group. vu
Collections