Tertiary level EFL teachers` perceptions and practices of ICC
dc.contributor.advisor | Ortaçtepe, Deniz | |
dc.contributor.author | Yildiz, İlkim Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:22:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:22:00Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39837 | |
dc.description.abstract | Bu tez, üniversitelerin dil hazırlık bölümü öğretmenlerinin kültürlerarası iletişimsel yeterlilik algılarını ve sınıf içi etkinliklerinin güncel durumunu betimlemek amacıyla incelemiştir. Bu çalışma öğretmenlerin kültürlerarası iletişimsel yeterlilik algıları ve sınıf içi etkinlikleri hakkında daha fazla bilgi almak adına, kültürlerarası iletişimsel yeterlilik algılarını yaş, cinsiyet, lisans alanı, eğitim seviyeleri ve öğretmenlik tecrübesi ve ayrıca kültürler arası etkileşim deneyimlerini dikkat alarak incelemiştir. Bu çalışma, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Temel İngilizce Bölümü'nden 81 öğretmenin katılımıyla gerçekleşmiştir. Çalışma için gereken veriler bir anket yardımıyla toplanmıştır. Ayrıca bu anketten alınan sonuçlar, kültürlerarası iletişimsel yeterlilik algısı yüksek olan öğretmenleri ayrıştırıp üç hafta süresince sınıf içi gözlemler yapmak üzere değerlendirilmiştir. Anketten alınan sonuçlar öğretmenlerin kültürler arası etkileşim deneyimlerinin turistik gezilerle sınırlı olduğunu göstermiştir. İlaveten, lisans alanı İngilizce öğretimi bölümü olan öğretmenlerin, olmayanlara oranla kültür öğretimi aktiviteleri üzerine daha olumlu algıya sahip oldukları bulunmuştur. Bunun yanı sıra, deneyimi az öğretmelerin daha uzun süre tecrübesi olan öğretmenlere kıyasla kültür öğretimi aktivitelerini uygulama sıklığı algılarının daha fazla olduğunu bildirmişlerdir. Son olarak öğretmenlerin kültürlerarası iletişimsel yeterlilik algılarının olumlu olmasına rağmen, sınıf içi gözlem sonuçları derslerde her ne kadar kültürlerarası iletişimsel yeterliliği örnekleri olduğunu gösterse de, gözlemlenen dersler boyunca sürerlilik göstermemiştir. Bu çalışmadan elde edilen genel izlenim gösteriyor ki, öğretmenlerin sahip olduğu algılar sınıf içi etkinliklerine şekil vermede önemli rol oynasa da, bu çalışma öyle olmadığını göstermiştir. | |
dc.description.abstract | This study investigated tertiary level EFL teachers' intercultural communicative competence (ICC) perceptions and their classroom practices to describe the current position of teachers. In order to inquire about their perceptions and practices further, their cross-cultural experiences, and perception towards ICC according to age, gender, undergraduate degree, last degree earned and teaching experience factors were examined. The study sampled 81 tertiary level EFL teachers working at Department of Basic English, Middle East Technical University. The data were gathered through a questionnaire. This instrument was additionally used as a guidance to select teachers with high perception of ICC to be observed for three weeks. The data analysis from the questionnaire revealed that teachers' cross-cultural experiences were limited to touristic purposes. Moreover, teachers who graduated from ELT departments had more positive perception of ICC compared to instructors with degrees from non-ELT departments regarding culture-teaching activities. Additionally, novice teachers reported to have more positive perception of ICC in terms of how often they employ culture teaching activities. Finally, although teachers reported to have a positive perception of ICC, classroom observations during which instances of ICC were noted; however, it was not consistent throughout the observed lessons. The overall picture of the results indicated that although perceptions play a crucial role in shaping teachers' classroom practices, this was not the case in this study. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tertiary level EFL teachers` perceptions and practices of ICC | |
dc.title.alternative | İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten üniversitelerin hazırlık öğretmenlerinin kültürlerarası iletişimsel yeterlilik algıları ve sınıf içi etkinlikleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Intercultural communication | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Communicative competence | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Preparatory school | |
dc.identifier.yokid | 10115097 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441148 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |