Öğrencilerin öz düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin ve öz yeterlik algılarının öğrenme stilleri ve cinsiyete göre matematik başarısını yordama gücü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, öğrencilerin öz düzenlemeye dayalı öğrenme stratejileri (bilişüstü öz düzenleme, zaman ve çalışma çevresinin düzenlenmesi, çabanın düzenlenmesi, yardım arama) ve öz yeterlik algı puanlarının, öğrenme stilleri ve cinsiyete göre matematik başarısını yordama gücü araştırılmıştır. Araştırmanın örneklerini, 2004-2005 öğretim yılı güz dönemi, Yıldız Teknik Üniversitesinin değişik on bölümünde okuyup `Matematik I` dersini alan öğrenciler arasından seçilen 143'ü kız, 329'u erkek olmak üzere toplam 472 öğrenci oluşturmuştur. İlişkisel tarama türü olan bu araştırmada öğrencilerin öz düzenlemeye dayalı öğrenme stratejileri ve öz yeterlik algı puanlarını belirlemek amacıyla, Pintrich, Smith, Garcia ve McKeachie tarafından geliştirilen `Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği` ile öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek amacıyla Renzulli, Rizza ve Smith tarafından geliştirilen `Öğrenme Stilleri Ölçeği` kullanılmıştır. Öğrencilerin söz konusu dersten aldıkları dönem sonu başarı notu matematik başarı puanı olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın bulguları, öz düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinden, bilişüstü öz düzenleme, zaman ve çalışma çevresinin düzenlenmesi, yardım arama ve öz yeterlik algı puanlarının matematik başarısını açıklamada anlamlı birer yordayıcı olduklarını ortaya çıkarmıştır. Buna karşın bulgular, öğrencilerin çabanın düzenlenmesi strateji puanlarının matematik başarısını açıklamada anlamlı bir yordayıcı olmadığını göstermektedir. Matematik başarısını açıklamada, öz düzenlemeye dayalı öğrenme stratejileri ve öz yeterlik algı puanlarının öğrenme stilleri ve cinsiyete göre yordama sıralarının farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Anahtar Sözcükler: Öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejileri, öz-yeterlik algısı, öğrenme stilleri ve matematik başarısı. ABSTRACT In this study, how mathematics achievement of students can be explained in terms of learnings strategies based on self regulation (metacognitive self regulation, regulation of time and stduy environment, effort management, help seeking) and self efficacy perception related to gender and learning styles is investigated. The sample consists of 473 Yıldız Technical University freshmen (144 girls and 329 boys) who attend `Mathematics I` in the fall term of 2004-2005 academic year. For such a correlational study, for the purpose of determining students' self efficacy perception and learning strategies based on self regulation, `Motivated Strategies for Learning Questionnaire` developed by Pintrich et al. and for the purpose of determining students' learning styles, `Learning Styles Questionnaire` developed by Renzulli et al. were used. Averages of students' midterm and final exams for `Mathematics I` course are taken as the achievement scores of mathematics. Findings indicate that some of learning strategies based on self regulation, namely, metacognitive self regulation, regulation of time and study environment, help seeking, and self efficacy perception are significant factors in explaining mathematics achievement while effort management is not. As a result of the study, it is revealed that while explaining the math achievement there is a difference in the order of the scores of learning strategies based on self regulation and self efficancy perception related to gender and learning styles. Key Words: Learnings strategies based on self regulation, self efficacy perception, learning styles and math achievement. in « f f « '.*-... 9 Vp ^,..?.. *. '? :/..'? > S- `-' V,` *' ` -^
Collections