Show simple item record

dc.contributor.advisorMıchou, Aıkaterını
dc.contributor.authorKahraman, Fulya
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:59Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:59Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39836
dc.description.abstractBu çalışmada deneysel tasarım yöntemi kullanılmış olup öğrencilerin başarı çıktıkları (ör; istenmeyen hedefler; kopya çekme davranışı ve istenilen hedefler; içsel isteklendirme) ile otonom ve kontrol nedenlerinin başarı hedefleri ile uyarlanmış ilişkisi araştırılmıştır. Ayrıca bu araştırmada öğrencilerin bireysel değerleri ve başarıya olan ihtiyaç ve başarısızlık korkusu güdülerine olan yatkınlıkları, öğrenci isteklendirme belirleyicisi olarak özel bir görevde kullanılmıştır. Bu araştırmada, Ankara ilindeki vakıf üniversitenin İngilizce Hazırlık Okulu'nun 219 öğrencisi katılmıştır. Öncelikle kendi dillerinde yazılmış ( Türkçe) bir anket dizisi tamamlamışlardır ve sonrasında rastgele verilmiş yedi deneysel koşulu, iki isteklendirme nedenlerinden (otonom ve kontrol) biri ile performans yaklaşımı ya da içsel yaklaşım ya da içsel kaçınma başarı hedeflerinden biri içselleştirmeleri teşvik edilmiştir. Deneye bir tarafsız kontrol koşulu dâhil edilmiştir (ne hedef ne de altında yatan sebep teşvik edilmiştir). Bu çalışmada bazı önemli sonuçlar, özel bir görevde öğrenciler tarafından edinilmiş otonom nedenlerle hangi başarı hedefi olursa olsun, ilgi çekici ve eğlenceli bulundu oysaki kontrol nedenlerle herhangi bir başarı hedefi edinmiş öğrenciler, görev sırasında baskı ve gerilim hissettiler. Ayrıca otonom nedenler ile bir hedefi edinenler kopya çekme davranışına meyletmediler. Diğer yandan hem başarıya olan ihtiyaç hem de başarısızlık korkusu içsel yaklaşım hedefi desteği altında yatan otonom nedenlerle tahmin edildi oysa ne başarıya olan ihtiyaç ne de başarısızlık korkusu performans yaklaşımı ya da içsel kaçınım hedefinin altında yatan otonom nedenlerle tahmin edilemedi. Bunun yanında öğrenciler değer edinirken kendi ilgilerini izlediler (ör; kendini geliştirme değeri), öğrenciler kendilerini geliştirmek için belirli bir görevde daha az olası hedef edinmişlerdir (içsel yaklaşım hedefi). Bu sonuçlarda, yönergeler ve bunları eğitim için uygulamalar yönünden tartışılmasının yanı sıra öğretmen eğitimine ilişkin önerilerde tartışılmıştır.
dc.description.abstractThis study is a quantitative experimental design that investigates the relationship between students' achievement outcomes (i.e., undesired outcomes, such as cheating behaviors and desired outcomes such as intrinsic motivation) and their achievement goals that were adapted for autonomous and controlling reasons. Additionally, this investigation considered students' individual values and their dispositional motives that are related to the need for achievement and to the fear of failure. In this research, 219 students participated and completed a set of questionnaires that were written in their native language (Turkish). The study was conducted in the School of English Language within a private non-profit university in Ankara, Turkey. The study had six conditions that encouraged students to adopt one out of three achievement goals (i.e., performance-approach, intrapersonal-approach and intrapersonal-avoidance) for two motivational reasons (i.e., autonomous and controlling). A controlling neutral condition was also conducted (i.e., no induced goal nor underlying reason.). Both the need for achievement and fear of failure predicted autonomous reasons that were underlying the endorsement of intrapersonal-approach goal. On the other hand, neither the need for achievement nor fear of failure predicted autonomous reasons underlying the endorsement of either performance-approach or intrapersonal-avoidance goal. Furthermore, students who have endorsed a value to pursue their own interest (i.e., self-enhancement value) are less likely to endorse the goal to improve themselves (intrapersonal-approach goal) during a particular task. The study concludes with recommendations and implications for the findings.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titlePredicting student task motivation: The role of endorsed achievement goals and personal characteristics
dc.title.alternativeÖğrenci görev motivasyonunu tahmin etmede benimsenen başarı hedeflerinin ve kişisel özelliklerinin rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAutonomous and controlled
dc.subject.ytmPersonal specifications
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10109761
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441142
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess