An investigation of students` number sense and attitude scores as predictors of mathematics achievement
dc.contributor.advisor | Ayas, Alipaşa | |
dc.contributor.advisor | Çorlu, Mehmet Sencer | |
dc.contributor.author | Arslan, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:58Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-05-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39834 | |
dc.description.abstract | Bu nicel çalışmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin sayı duyusu becerileri ve matematiğe karşı tutumlarının bir üst okula giriş sınavlarındaki matematik başarılarını tahmin etmede uygun birer ölçütler olup olmadıklarını araştırmaktır. Örneklem Ankara'daki kamu ve vakıf üniversitelerinin sahip olduğu okullardan seçilmiştir. Veriler, sayı duyusu testi, matematik tutum ölçeği, TEOG matematik sonuçları ve matematik karne notlarından elde edilmiştir. Toplanan veriler öncelikle betimleyici istatistik kullanılarak, daha sonra çoklu regresyon yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Sayı duyusu becerisi, matematik başarısı ve matematiğe karşı tutum arasında orta düzeyde bir ilişki olup sonuçlar istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Yapılan çoklu regresyon analizin sonuçlarına göre ise, sayı duyusu becerisi ve matematik tutumu, matematik başarısını tahmin etmek için oldukça kullanışlılardır. Anahtar Kelimeler: Sayı Duyusu Beceresi, Matematik Başarısı, Matematik Tutumu, Ortaokul. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this quantitative study was to investigate whether middle school students' number sense skills and attitudes towards mathematics provide a useful measure to predict their mathematics achievement levels as they were assessed with schools entrance examinations. A sample was drawn from private foundation schools in Ankara. Data consisted of number sense test, attitude towards mathematics scale, TEOG mathematics scores, and mathematics school grades. The collected data were analyzed first with descriptive statistics. Then, a multiple regression approach was used to further analyze the data. Statistically significant and relatively moderate relationships were found between number sense skills, mathematics achievement and attitude towards mathematic. As a result of the multiple regression analysis, it can be concluded that number sense skills and attitude towards mathematics can be useful to predict to some extent mathematics achievement of students.Key Words: Number Sense Skills, Mathematics Achievement, Mathematics Attitude, Middle School. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | An investigation of students` number sense and attitude scores as predictors of mathematics achievement | |
dc.title.alternative | Öğrencilerin sayı duyusu ve tutum puanlarının yordayıcı olarak matematik başarısını tahmin etmedeki uygunluğunu inceleyen bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-31 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Number sense | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 10111127 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 441139 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |