Show simple item record

dc.contributor.advisorAyas, Alipaşa
dc.contributor.advisorÇorlu, Mehmet Sencer
dc.contributor.authorArslan, Özge
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:58Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-05-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39834
dc.description.abstractBu nicel çalışmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin sayı duyusu becerileri ve matematiğe karşı tutumlarının bir üst okula giriş sınavlarındaki matematik başarılarını tahmin etmede uygun birer ölçütler olup olmadıklarını araştırmaktır. Örneklem Ankara'daki kamu ve vakıf üniversitelerinin sahip olduğu okullardan seçilmiştir. Veriler, sayı duyusu testi, matematik tutum ölçeği, TEOG matematik sonuçları ve matematik karne notlarından elde edilmiştir. Toplanan veriler öncelikle betimleyici istatistik kullanılarak, daha sonra çoklu regresyon yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Sayı duyusu becerisi, matematik başarısı ve matematiğe karşı tutum arasında orta düzeyde bir ilişki olup sonuçlar istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Yapılan çoklu regresyon analizin sonuçlarına göre ise, sayı duyusu becerisi ve matematik tutumu, matematik başarısını tahmin etmek için oldukça kullanışlılardır. Anahtar Kelimeler: Sayı Duyusu Beceresi, Matematik Başarısı, Matematik Tutumu, Ortaokul.
dc.description.abstractThe main purpose of this quantitative study was to investigate whether middle school students' number sense skills and attitudes towards mathematics provide a useful measure to predict their mathematics achievement levels as they were assessed with schools entrance examinations. A sample was drawn from private foundation schools in Ankara. Data consisted of number sense test, attitude towards mathematics scale, TEOG mathematics scores, and mathematics school grades. The collected data were analyzed first with descriptive statistics. Then, a multiple regression approach was used to further analyze the data. Statistically significant and relatively moderate relationships were found between number sense skills, mathematics achievement and attitude towards mathematic. As a result of the multiple regression analysis, it can be concluded that number sense skills and attitude towards mathematics can be useful to predict to some extent mathematics achievement of students.Key Words: Number Sense Skills, Mathematics Achievement, Mathematics Attitude, Middle School.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation of students` number sense and attitude scores as predictors of mathematics achievement
dc.title.alternativeÖğrencilerin sayı duyusu ve tutum puanlarının yordayıcı olarak matematik başarısını tahmin etmedeki uygunluğunu inceleyen bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-31
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmNumber sense
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10111127
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441139
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess