Show simple item record

dc.contributor.advisorMartın, Robın Ann
dc.contributor.authorÖzyil, Ali
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:57Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:57Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39833
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 200-2014 yılları arasındaki ergenler arasındaki davranış problemlerini konu alan makalelerin sentezlenmesidir. Çalışma, dahil olma, maruz kalma, zorbalık çeşitleri, sanal –zorbalık, ilişkili faktörler, müfredatla ilgili ve müfredat dışı çözümleri incelemektedir. Çalışmanın bir başka amacı, bu zaman kadar yapılan çalışmalar arasında bir bağ kurmak ve genel bir bakış sağlamaktır. Anahtar kelime metodu ile ortaokul ve lise ile ilgili makaleler açıklayıcı, korelasyonal ve müdahale programları kategorilerinde toplanmıştır. Yüksek lisans tezleri, doktora disertasyonları ve Bilkent veri tabanında yer almayan dergiler örnekleme dahil edilmemiştir. Risk alıcı davranışlar ve psikolojik sorunlarla ilgili çalışmalar, bu çalışmanın kapsamına alınmamıştır. İlgili makalelerin analizi için meta –analiz yöntemi uygulanmıştır. Bu çalışmann ışığnda söylenebilir ki, Türk okullarında ergenler çeşitli davranış problemleriyle karşı karşıya kalmakta ve bu problemlerle ilgili ilişkili faktörler bu problemleri yordamaktadır.
dc.description.abstractThe aim of the current study was to analyze studies related to conduct problems among adolescents from 2000 to 2014 and synthesize findings. The study examines rates of involvement and exposure, different types of bullying, rates of cyber-bullying and associative factors of conduct problems along with the recommended non-curricular and curricular solutions by studies. Another aim of the current study was to illustrate a descriptive model which provides connection between what is done individually by researchers and gives general broad view about these findings. Articles for a meta-analysis were identified by using key word searches. Descriptive, correlational, intervention studies related to middle and high school in Turkey were collected. Master's thesis, PhD dissertations, and minor journals that are not indexed by the Bilkent databases were not included. Studies related to risk taking behaviors and psychological problems were not included in the sample. The meta-analysis method was used to analyze the data. It can be speculated that adolescents face various conduct problems in Turkish schools and various associative factors related to conduct problems mediate the effect of these problems.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleConduct problems among adolescents in Turkey: An analysis of research articles from 2000 to 2014
dc.title.alternativeTürkiyede ergenler arasındaki davranış problemleri: 2000-2014 yılları arasındaki araştırma makalelerinin analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmBehavioral disorders
dc.subject.ytmArticle
dc.identifier.yokid10117051
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441135
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess