Show simple item record

dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorAydin, Burçak Gönül
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:54Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:54Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39829
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'de sosyoekonomik açıdan dezavantajlı öğrencilerin fen ve matematik okuryazarlık alanlarında başarılarını etkileyen okul ve öğretmenle ilgili faktörleri incelemektir. Bir kümeleme yöntemi kullanılarak, fen ve matematik okuryazarlılı ile okul ve öğretmenle ilgili faktörleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu araştırmak hedeflemiştir. Örneklem, 1200 düşük sosyo ekonomik düzeyli öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin okula ve okuldaki öğrenmeye karşı tutumları, öğretmenleriyle olan ilişkileri ve okula karşı aidiyet hislerini belirlemek amacıyla PISA 2012 çalışmasının yedi altboyutunda toplam 38 maddeye verdikleri cevaplar kullanılmıştır. Analiz sonuçları, seçilen maddelerin bazılarının dezavantajlı öğrencilerin düşük başarı yada yılmazlık göstermesinde etkili olabileceğini göstermiştir. Bu çalışmanın sonuçları dezavantajlı bir sosyoekonomik düzeyden gelen öğrencilerin yılmazlığını artıracak eğitim politikaları planlamaya ışık tutacak bilgiler sunmaktadır.
dc.description.abstractThis study investigated teacher- and school-related factors which affect science and mathematics achievement of the students who have a socio-economically disadvantaged background in Turkey. A segmentation method was used to find the relationship between teacher-and school-related factors and academic achievement in science and mathematics literacies. The sample consisted of 1200 low-SES students. Seven dimensions of PISA 2012 student questionnaire including 38 items were used to determine the students' attitudes towards learning activities and their outcomes in school, perceptions of the students for the student-teacher relationship, sense of belonging to school. The analysis showed that being a resilient student or a low-achiever could be explained with investigating some of these items. The study results provide an insight into designing educational policies to enhance resilience of socio-economically disadvantaged students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleExplaining the factors associated with the likelihood of academic resilience in science and mathematics literacies in PISA 2012
dc.title.alternativeYılmazlık gösteren öğrencilerin PISA 2012'deki fen ve matematik okuryazarlık başarı farklarına neden olabilecek faktörlerin açıklanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmResiliency
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSocio-economic situation
dc.subject.ytmMathematical literacy
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmScientific literacy
dc.subject.ytmProgramme for International Student Assesment
dc.identifier.yokid10150368
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481220
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess