Show simple item record

dc.contributor.advisorMathews, Julıe Ann
dc.contributor.authorÖzsoy, Kadir
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:49Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:49Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39821
dc.description.abstractBu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk öğretmenlerin mesleki gelişim çerçevesinde takım öğretmenliği tecrübeleri yoluyla eylem sonrası yansıtıcı düşünme, eylem sırası yansıtıcı düşünme ve ileriye dönük yansıtıcı düşünme şeklinde belirlenen yansıtıcı düşünme etkinliklerine katılımlarını incelemeyi amaçlamıştır. Bu açıdan, çalışma ana dili İngilizce olmayan ve kurumlarında dört ay süresince mesleki gelişim etkinliği kapsamında takım öğretmenliği yapmaya gönüllü olan beş İngilizce öğretmeninin tecrübelerini incelemiştir. Çalışma verileri iki yolla toplanmıştır: yansıtıcı düşünme günlükleri ve sözlü mülakatlar. Tüm nitel bulgular Boyatzis'in (1998) tematik analizine göre çözümlenmiştir. Kodları belirlemek ve çıkan kodları renklerine göre temalara ayırmak amacıyla kağıt üzerinde inceleme yapıldıktan sonra NVivo yazılım programı kullanılarak kodlar ve temalar tekrar okunmuş ve kategorilere ayrılmıştır. Çıkan tüm kod ve temalar eylem sonrası yansıtıcı düşünme, eylem sırası yansıtıcı düşünme ve ileriye dönük yansıtıcı düşünme kavramları altında listelenmiştir.Çalışmanın bulguları göstermiştir ki; katılımcılar takım öğretmenliği yoluyla a) öğretmen kimliklerini ve eğitim dinamiklerini inceleyerek eylem sonrası yansıtıcı düşünme, b) öğretim tekniklerini, inançlarını ve kendilerini sorgulayarak eylem sırasında yansıtıcı düşünme, c) mesleki gelişim için ilerleme yollarını irdeleyerek ileriye dönük yansıtıcı düşünme eyleminde bulunmuşlardır.Bu sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda, çalışma mevcut literatürü şu açılardan desteklemektedir; a) katılımcı ve paylaşımcı bir öğretmenlik tecrübesi sağlamak yansıtıcı düşünme eylemine anlamlı ve üretken bir boyut kazandırarak eğitim anlayışı ve uygulamalarının eleştirel çözümlenmesini sağlamıştır, b) takım öğretmenliği gönüllülük esasında, esnek bir şekilde ve belirli aralıklarla uygulanan yansıtıcı düşünce etkinlikli bir mesleki gelişim programı olarak uygulandığı takdirde en çok fayda sağlamaktadır.Anahtar kelimeler: Takım öğretmenliği, iş birliği, yansıtıcı düşünme etkinliği, eylem sonrası yansıtıcı düşünme, eylem sırası yansıtıcı düşünme, ileriye dönük yansıtıcı düşünme, mesleki gelişim, yabancı dil olarak İngilizce öğretimi.
dc.description.abstractThis study aimed to investigate Turkish EFL teachers' engagement in reflective practices that were identified as reflection-on-action, reflection-in-action, and reflection-for-action via their team teaching experiences for professional development purposes. In this respect, the study explored the experiences of five local English teachers who volunteered to team teach as a professional development activity in the course of four months at their institutions. The data were collected via two different instruments: reflective journals and interviews. All the qualitative data collected from reflective journals and interview transcriptions were analysed according to Boyatzis' (1998) thematic analysis. After the printed copies were examined to define the codes and then colour-code the themes that emerged, the NVivo software programme was utilised to reread and recategorise the codes and themes, which were finally listed under the concepts of reflection-on, in, and for-action reflective types.The findings of the study revealed that through team teaching participants engaged in a) reflection-on-action by investigating their teacher identities and the dynamics of their teaching; b) reflection-in-action by exploring teaching practices, beliefs, and self; and c) reflection-for-action by probing ways to move towards a professional growth. Considering these results, this study supports the existing literature in that a) providing a collaborative and shared teaching experience adds a meaningful and productive dimension to reflective practice that ultimately entails a critical analysis of understandings and practices in teaching; and b) team teaching could serve its purpose best when it is undertaken as a voluntary, flexible, and periodical reflective professional development activity. Key words: Team teaching, collaboration, reflective practice, reflection-on-action, reflection-in-action, reflection-for-action, professional development, EFL.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEFL teachers` engagement in reflective practice via team teaching for professional development
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin mesleki gelişim çerçevesinde takım öğretmenliği vasıtasıyla yansıtıcı düşünme etkinlikleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeam roles
dc.subject.ytmReflective thinking
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10151398
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481237
dc.description.pages164
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess