Show simple item record

dc.contributor.advisorÇorlu, Mehmet Sencer
dc.contributor.authorCan Baş, Gülhan
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:47Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:47Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39819
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Türkiye'deki ortaokul matematik öğretmenlerinin cebir öğretimi ile ilgili alan bilgileri, öz yeterlik inançları, yaş grupları ve öğretmenlik sertifikasyonları göz önüne alındığında, bu değişkenler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Katılımcılar, Ankara ilinin sosyo-ekonomik olarak düşük risk taşıyan bir bölgesindeki devlet okulları arasından rasgele seçilen 15 okulda çalışmakta olan 43 orta okul matematik öğretmenidir. Data toplama sürecinde örüntü, fonksiyon, ve cebir alan bilgisi ölçeği ile matematik öğretimi özyeterlik ölçeği kullanılmıştır. Data, çoklu varyans analizi yaklaşımıyla analiz edilmiştir. Bu çalışmanın bağımsız değikenleri, yaş grubu ve sertifikasyon türü (eğitim fakültesi sertifikalı ve alternatif sertifikalı) iken; bağımlı değişkenleri, öğretmenlerin örüntü, foksiyon, ve cebir alan bilgisi ile öz yeterlik puanlarıdır. Analiz sonuçları, öğretmenlerin matematiksel alan bilgileri ve öz yeterlikleri ile yaş grubu ve sertifikasyon türü arasında istatistiksel olarak anlamlı hiçbir ilişki bulunamadığını göstermiştir. Sonuçlar, Türkiye'deki öğretmen eğitimi, işe alımı ve atama sistemi ile hizmet içi mesleki gelişim programlarının kalitesi göz önüne alınarak tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Matematik öğretimi için gereken alan bilgisi, cebir, cebirsel bilgi, öz yeterlik, orta okul.
dc.description.abstractThe purpose of the current study was to investigate whether there was a statistically significant relationship between Turkish middle school mathematics teachers' knowledge for teaching algebra, self-efficacy beliefs, age groups, and teaching certification types. Participants of this study were 43 middle school mathematics teachers from 15 randomly selected state schools in a socio-economically low-risk district of Ankara. For the data collection, mathematical knowledge for teaching patterns, functions, and algebra scale and mathematics teaching efficacy beliefs instrument were used. Data were analysed with multivariate analysis of variance approach. The dependent variables were teachers' patterns, functions, and algebra knowledge and their self-efficacy scores while the independent variables were age groups and certification types (faculty of education certified and alternatively certified). The analysis disclosed that there was no statistically significant difference between two age groups and certification types in mathematical knowledge or self-efficacy beliefs of teachers. Results were discussed with respect to recruitment and placement system in teacher education and quality of professional development programs for in-service teachers.Key words: mathematical knowledge for teaching, algebra, algebraic knowledge, self-efficacy, middle school.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleInvestigating self efficacy beliefs and algebraic knowledge of turkish middle school mathematics teachers by the interaction of age groups and teaching degrees
dc.title.alternativeOrtaokul matematik öğretmenlerinin öz yeterlik seviyeleri ve cebirsel bilgilerinin yaş grupları ve öğretmenlik sertifikasyonları aracılığıyla incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmOccupational cerftification
dc.subject.ytmScientific information
dc.subject.ytmProfessional knowledge
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10141726
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481228
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess