Exploring challenges of mathematics teachers who teach high school mathematics for visually impaired students in turkey
dc.contributor.advisor | Çorlu, Mehmet Sencer | |
dc.contributor.author | Baykaldi, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:46Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-09-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39817 | |
dc.description.abstract | Kaynaştırma eğitimi içerisinde tüm öğrenciler, hiç bir çocuk geride kalmayacak şekilde desteklenir. Bu amaçla kaynaştırma eğitimi uygulamaları bireysel farklılıkları olan tüm öğrencileri aynı eğitim ortamı içinde bir araya getirir. Buna rağmen, alanına bakmaksızın birçok öğretmen kaynaştırma eğitimine karşı olumsuz tutuma sahiptir. Bu yüzden, matematik öğretmenlerinin görme engelli öğrencilere lise matematik öğretirken edindikleri deneyimleri, ne tür zorluklarla karşılaştıkları ve bu zorlukların ne ölçüde öğretmenlerin kaynaştırmaya istekli olduklarını etkilediği dikkate alınarak araştırılması gereklidir. Bu nitel çalışma görme engellilere lise matematik öğreten öğretmenlerin karşılaştıkları zorlukları araştırmayı amaçlamıştır. Bu amaca uygun olarak gömülü teori kullanılmıştır. Sürekli karşılaştırma yöntemi ise görme engellilerle çalışma deneyimi olan sekiz matematik öğretmeni ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatları analiz etmek için kullanılmıştır. Ana bulgular matematik öğretimi uygulamaları, matematik müfredatı, materyal hazırlığı, değerlendirme uygulamaları, öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi ve görme engelli öğrenciler üzerine olan görüşleri ve kaynaştırma eğitiminde eşitliği açıklayan altı ana başlık altında sunulmuştur. Bulgular öğretmenlerin kaynaştırma uygulamalarını kabul ediş durumlarına göre ikiye ayrıldığını göstermektedir. Birinci grup, görme engelli öğrencilere öğretimde isteksiz olanlar olarak tanımlanırken, diğer öğretmen grubu etkili kaynaştırma uygulamalarını yürütme konusunda isteklidir. Bulgular öğretmenlerin kaynaştırmaya hazırlıklı oluşu, kaynaştırma eğitimi üzerine olan görüşleri hakkında yapılmış araştırmalar ışığında tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma eğitimi, öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine karşı görüşleri, görme engelli öğrenciler, matematik eğitimi | |
dc.description.abstract | In inclusive education, every child is supported in such way that no child falls behind. For this purpose, inclusive education practices unite students with individual differences that are in the same educational environment. However, many teachers, regardless of their specialty, hold negative attitudes towards inclusive education. Therefore, it is necessary to explore the experiences and actions of mathematics teachers while teaching high school mathematics to visually impaired (VI) students by considering what kind of challenges they encounter and to what extent these challenges affect teachers' willingness to accept the inclusion of these students. This qualitative study aimed to explore this subject using a grounded theory as a specific method. Semi-structured interviews conducted with eight mathematics teachers who had experience teaching VI students were analyzed using the constant comparative method. Major findings were categorized into five themes: teaching mathematics practices, the mathematics curriculum, preparation of material, assessment practices, and beliefs regarding inclusive education and VI students. The findings showed that teachers were divided into two groups in terms of their commitment to inclusive practices. The first group was described as reluctant to teach VI students, and the second was willing to run effective inclusive practices. Findings were discussed in terms of existing research on teachers' preparedness for, and belief in, inclusive education.Key words: Inclusive education, teachers' beliefs on inclusive education, visually impaired students, mathematics education | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Exploring challenges of mathematics teachers who teach high school mathematics for visually impaired students in turkey | |
dc.title.alternative | Türkiye'de görme engelli öğrencilere lise matematiği öğreten matematik öğretmenlerinin karşılaştıkları zorlukların araştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-09-20 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teachers enthusiasm | |
dc.subject.ytm | Visually impaired | |
dc.subject.ytm | Disabled persons | |
dc.subject.ytm | Problems of teachers | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.identifier.yokid | 10165298 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 481215 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |