Erinler için gereksinim çözümlemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu araştırmada ergenliğin ilk dönemindeki `erinler` için bir gereksinim çözümlemesi modeli oluşturmak hedeflenmiştir. Ayrıca erinlerin dönemsel özellikleri dikkate alınarak oluşturulan bu modelin, erinlerin tüm eğitim alanlarına uygulanabilecek genel bir çerçevesinin çizilmesi amaçlanmıştır. Oluşturulan modelin bir modülünün örneklenmesi için Mareşal Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu'nun -yaşları erinlik dönemine denk gelen- 6., 7., ve 8. sınıf öğrencilerine, bu öğrencilerin velilerine ve en iyi arkadaşlarına, farklı özelliklerde sormacalar verilmiştir. Sormacalarda elde edilen verilerin, modelde ayrıntılandırılmış olan `sınıf profili` uygulaması için değerlendirilmesi yapılmıştır. Araştırılmanın uygulanan örnekle de desteklenen en temel sonucu, erinin gereksinim çözümlemesi oluşturmada tek kaynak olmaması, erinin ailesi ve arkadaş çevresinin de gereksinim çözümlemesine dahil edilmesinin gerekli olduğudur. Bununla beraber erin için hazırlanacak her tür veri toplama yönteminin erinin dönemsel özellikleri dikkate alınarak oluşturulması gereği de bu araştırmanın başka bir sonucudur. Özetle, çalışmada `3 Aşamalı Çözümleme Modeli (3 AÇM)` olarak sunulan model; 1. Erinin kişisel ilgi, ihtiyaç, isteklerinin ve sosyal çevresinin çözümlenmesi 2. Erine uygulanan ölçümlerin çözümlenmesi 3. Uygulama (Profil oluşturma) modüllerini içermektedir. u ABSTRACT This research was aimed to prepare a needs analysis model for the adolescents who are at the very beginning of puberty. It was also aimed to constitute a general framework of the model, which could be applied to all education fields of the adolescents, as this model was prepared by paying attention to periodic characteristics of the adolescents. To exemplify a module of the model, 6th, 7th and 8th grade students of Mareşal Fevzi Çakmak State Primary School, who were in the period of adolescence, these students' parents (families) and friends were given questionnaires that had different features. The data of the research was evaluated for the `classroom profile` as the details were explained in the study. The basic conclusion of the research which was also proved by the example of the `classroom profile` was that the adolescents should not be the only source to prepare the needs analysis but parents (families) and best friends of the adolescents should also be involved in the needs analysis. Another conclusion was that any means of data collection should be prepared by paying attention to periodic characteristics of the adolescents. Shortly, the model which is introduced as 3-Steps-Analysis-Model (3SAM) involves these three modules: 1. Analysis of personal interests, needs, preferences and social context of the adolescents. 2. Analysis of some tests applied to the adolescents. 3. Application. (Constituting a profile). m
Collections