Show simple item record

dc.contributor.advisorGünönü, Mehmet
dc.contributor.authorMacpherson, Alanna
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:38Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39806
dc.description.abstractBu eylem araştırmasında, Kuzey Irak'ta Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı(IB PYP) uygulayan bir okulun çok kültürlü ve çok dilli çalışanlarıyla, birdeğerlendirme ölçeği kullanılarak uluslararası bilinç kavramı incelenmiştir. Buçalışma, çalışanların bu ölçek aracılığıyla uluslararası bilinç üzerine verdikleri tepkive düşünceler ile yöneticilerin, çalışanların yanıtlarının analizi üzerine verdikleritepki ve düşüncelerini incelemiştir. Bu çalışmada, Küresel Yetkinlik YeteneğiDeğerlendirmesi (GCAA) uygulanmadan önce bir anket aracılığıyla çalışanlardanveriler toplandı, ve GCAA tamamlandıktan sonra anket ve odak grup görüşmeleriaracılığıyla yeni veriler toplandı. GCAA'nın veri analizinde, Irak ve çevre ülkeler(Türkiye, Yunanistan, Azerbaycan ) ile Batı ülkelerinden çalışanlar olmak üzere ikiçalışan grubu arasında uluslararası bilinç bakımından önemli bir fark bulundu. Heriki grubun çalışanları da, GCAA'nın Batı iş dünyası perspektifinden yazıldığınıdüşündüklerini ve GCAA'daki soru stilleri ve sayısından hoşlanmadıklarınıbelirttiler. Okuldaki yöneticiler, GCAA'dan alınan bilgilerin, daha uluslararasıdüzeyde düşünülmüş bir öğretmen alım programının geliştirilmesine ve okulda viuluslararası bilinç konusunda devam eden mesleki gelişimler yapılmasına olanaksağlayacağını belirttiler. PYP koordinatörü olan eylem araştırmacısı, GCAA ve odakgrup görüşmelerinin çalışanların uluslararası bilinç anlayışlarındaki boşluklarıbelirlediğini tespit etti. Eylem araştırması döngüsünün ilk bölümünde belirlenen buanlayış boşlukları sonrasında tüm okulda uluslararası bilinç anlamının geliştirilmesive bu anlamın nasıl geliştirileceğine yönelik tartışmalara olanak sağlayacağıbelirtildi.Anahtar Kelimeler: Eylem araştırması, uluslararası bilinç, küresel yeterlilik, KuzeyIrak, Uluslararası Bakalorya, İlk Yıllar Programı
dc.description.abstractThis action research explored using an assessment tool to assess internationalmindedness with the multi-cultural and multi-lingual staff of one InternationalBaccalaureate Primary Years Programme (IB PYP) school in Northern Iraq. Thestudy went on to explore the staff's reactions to and reflections on the tool andinternational mindedness as well as the administrators' reactions and reflections onthe analysis of the staff responses. The study gathered data from staff using surveysbefore taking the Global Competence Aptitude Assessment (GCAA) and usedsurveys and focus group interviews to gather data after the GCAA was completed.The data analysis from the GCAA found a significant difference in internationalmindedness between two groups of staff members – those from Iraq and surroundingcountries (Turkey, Greece, Azerbaijan) and staff from Western countries. Staff fromboth groups found the GCAA to be written from a Western business perspective andthey disliked the style and amount of questions in the GCAA. Administrators at theschool reflected that information from the GCAA could lead to the development of amore internationally minded teacher induction program and on-going professional ivdevelopment about international mindedness in the school. The PYP coordinator, asthe action researcher, found that the GCAA and focus group interviews identifiedgaps in the understanding of international mindedness of the staff. Identifying thegaps in understanding completed the first part of the action research cycle that canthen lead to further discussion and development of the meaning of internationalmindedness across the school and how that meaning is developed further.Keywords: Action research, international mindedness, global competence, NorthernIraq, International Baccalaureate, Primary Years Programme.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAssessing international mindedness in staff at an IB PYP school in Erbil
dc.title.alternativeBir Erbil lB PYP Okulu'nda uluslararası bilinci değerlendirme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-28
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.subject.ytmIraq-Erbil
dc.subject.ytmNational consciousness
dc.subject.ytmInternationalization
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.subject.ytmMultilingualism
dc.identifier.yokid10143359
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481213
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess