YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık öğrencilerinin yabancı dil kaygılarının İngilizce başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırmada Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Temel İngilizceHazırlık öğrencilerinin yabancı dil kaygılarının İngilizce başarılarına bir etkisinin olup olmadığıaraştırılmaya çalışılmıştır.Araştırmanın örneklemini Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek OkuluTemel İngilizce Hazırlık A, B ve C kuru öğrencilerinden toplam 150 öğrenci oluşturmuştur.Öğrencilerin yabancı dil kaygılarının belirlenmesi için Horwitz, Horwitz ve Cope (1986)tarafından hazırlanmış olan `Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği' kullanılmıştır. Öğrencilerinİngilizce başarı düzeyini belirlemek için de, I. ve II. vize notlarının ortalaması esas alınmıştır.Verilerin çözümlenmesinde Pearson Korelasyon Analizi istatistiksel yöntemikullanılmıştır. İstatistiksel işlemler SPSS 11.5 paket programı yardımıyla yapılmıştır.Araştırmanın bulguları sonucunda, Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller YüksekOkulu Temel İngilizce Hazırlık öğrencilerinin girişte yaşadıkları yabancı dil kaygısının eğitimgördükleri kur düzeyine göre değişiklik göstermediği ancak eğitim sürecinde yaşadıkları yabancıdil kaygısının değişiklik gösterdiği görülmüştür. Öğrencilerin eğitim sürecinde yaşadıklarıyabancı dil kaygısı B ve C kurlarında anlamlı biçimde farklı bulunmuştur. Cinsiyet açısındanbakıldığında, öğrencilerin yaşadıkları yabancı dil kaygılarının cinsiyetlerine göre değişiklikgöstermediği; kız ve erkek öğrencilerin, hem giriş yabancı dil kaygılarının, hem de eğitimsürecinde yaşadıkları yabancı dil kaygılarının aynı düzeyde olduğu görülmüştür. Öğrencilerineğitim sürecinde yaşadıkları yabancı dil kaygısı ve gösterdikleri genel başarıları arasında tümörneklemde r=0.45 düzeyinde anlamlı negatif bir ilişki vardır. Tüm örneklemde, yabancı dilkaygısı ve İngilizce başarısı, biri artarken diğeri azalır niteliktedir. Öğrencilerin eğitimsüreçlerinde yaşadıkları yabancı dil kaygısı ve gösterdikleri genel başarı arasında hem kız, hemde erkek öğrencilerde anlamlı negatif bir ilişki vardır. Hem kız, hem de erkek öğrencilerinyabancı dil kaygısı ve İngilizce başarıları biri artarken diğeri azalır niteliktedir. Son olarak, B veC kurlarında genel başarı notlarına göre başarılı ve başarısız öğrenciler arasında anlamlı bir farkolduğu görülmüştür. B ve C kurlarında, başarısız öğrencilerin yabancı dil kaygısı başarılıöğrencilerden daha yüksektir. ABSTRACTThe goal of this study was to determine the effects of foreign language anxiety onstudents English achievment.The sample of the study consisted of 150 A, B and C level students attenting YıldızTechnical University, School of Foreign Languages, Basic English Department Prep Classes.The level of students? foreign language anxiety was measured by `Foreign LanguageClassroom Anxiety Scale? developed by Horwitz, Horwitz and Cope (1986). Students?achivment level was determined by the avarage of their 1st and 2nd midterm grades.The data gathered was analyzed on the computer using SPSS 11.5 program with thesignificance level of 0.05. Pearson Correlation was used as the statistical test to determine therelationship between the two variables.According to the findings of the study, it was found that there was a significantnegative relationship between students? level of foreign language anxiety and their Englishachievment at the significance level of 0.45.
Collections