dc.contributor.advisor | Ortaçtepe, Deniz | |
dc.contributor.author | Kansu, Güleyse | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:36Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39802 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, öğretmen iyi oluşunun öğretmen-öğrenci bireyler arası ilişkilerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda, çalışma İngilizce'nin yabancı dil olarak konuşulduğu bir ortamda üniversite seviyesindeki yabancı dil sınıflarında öğretmen iyi oluşunun öğrencilerle iletişimdeki sözel yakınlık davranışlarını ve sınıf iklimini nasıl etkilediğini incelemiştir. Çalışmada beş temaya odaklanılmıştır: kişisel örnek ve deneyim paylaşımı, soru yöneltme, mizahkullanımı, övgü ve eleştiri. Çalışma verileri anket, sınıf gözlemi, sözlü mülakat ve ölçek olmak üzere dört yolla toplanmıştır. Collie, Shapka, Perry ve Martin'in (2015)anketinden uyarlanan Öğretmen İyi Oluş Anketi, 43 öğretmene uygulanmıştır ve araştırmacı dört en yüksek ve dört en düşük sonuca sahip öğretmenleri gözlem yapmak üzere seçmiştir. Gözlem esnasında kullanılmak üzere Gorham'ın (1988) Sözel Yakınlık Maddelerine bağlı olarak Sözel Yakınlık Çerçevesi geliştirilmiştir.Gözlemlerin ardından, sekiz öğretmen katılımcının öğrencilerine Fraser, Treagust ve Dennis'in (1986) ve Mcber'in (2000) ölçeklerinden uyarlanan bir Sınıf İklimi Ölçeği (SİÖ) uygulanmıştır. Son olarak, sınıf gözlemlerinden ve SİÖ'den toplanan verileri desteklemek amacıyla sekiz öğretmen katılımcıyla tamamlayıcı sözlü mülakat yapılmıştır. SİÖ'den elde edilen veriler SPSS kullanarak nicel olarak analiz edilirken, sınıf gözleminden ve mülakatlardan toplanan nitel veriler Braun ve Clarke'ın (2006) tematik analizine göre analiz edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları iki grup öğretmen arasında önceden belirlenmiş sözel yakınlık temalarının üçünde ve sınıf ikliminde farklılıklar ortaya koymaktadır. Veri analizi daha pozitif iyi oluştaki öğretmenlerin negatif olanlara göre sınıf içindeöğrencilerle iletişimlerinde, daha fazla kişisel örnek ve deneyim paylaştıklarını, dahafazla mizah kullandıklarını, ve öğrencilerine daha sık övgüde bulunduklarını göstermiştir. Buna rağmen, öğrencilere yöneltilen soruların sayısı ya da doğası ve öğrencilere karşı yapılan eleştiri bakımından bu iki grup arasında önemli bir fark saptanmamıştır. Bu bulgular öğretmen iyi oluşunun sınıf iklimine katkısının yanısıra sınıfta öğrencilerle yakınlık kurmakta ve bireyler arası ilişkilerde etki sahibi olduğu sonucunun çıkarılmasına yardımcı olmuştur. Buna bağlı olarak, bu çalışma yabancı dil öğretmenlerinin iyi oluşunun yabancı dil olarak İngilizce sınıflarında öğretmen-öğrenci arası ilişkilerde öngörücü olarak değerlendirilebileceğini göstermiştir. | |
dc.description.abstract | This study aimed to explore the impacts of teacher wellbeing on teacher student relationships. In this respect, the study investigated how the wellbeing of Turkish teachers is reflected in their verbal immediacy behavior while interacting with learners and the classroom climate in relation to the verbal immediacy in tertiary level language classrooms in English as a Foreign Language (EFL) setting. Five themes were focused on in terms of teacher verbal immediacy behavior: sharing personal examples and experiences, asking questions, use of humor, praise, and criticism. The researcher collected data through a questionnaire, classroom observation, interviews, and an inventory. Teacher Wellbeing Questionnaire adapted from Collie, Shapka, Perry & Martin (2015) was conducted with 43 teachers and the researcher selected four teachers who scored highest and four teachers who scoredlowest to observe their lessons. A Verbal Immediacy Framework was developed based on Gorham's (1988) Verbal Immediacy Items to be used during observation. After the observations, the students of eight participant teachers were asked to complete a Classroom Climate Inventory (CCI) adapted from Fraser, Treagust, and Dennis (1986) and Mcber (2000). Finally, follow-up interviews were conducted withthe eight participant teachers in order to supplement the data gathered from the classroom observations and CCI. Data obtained through three instruments were triangulated. The qualitative data collected from classroom observations and interviews were analyzed according to Braun and Clarke's (2006) thematic analysis whereas the data coming from CCI were analyzed quantitatively using SPSS. The findings revealed differences between two groups of teachers in three ofthe pre-determined aspects of verbal immediacy and classroom climate. The data analysis indicated that teachers who are at a more positive wellbeing level tend to use more personal examples and experiences, use more humor, and praise their students more frequently while interacting with their students in the classroom compared to those with negative wellbeing. However, there was no significant difference between the numbers and types of the open questions asked by the two groups of teachers and the criticism used by participants. These findings helped draw the conclusion that teacher wellbeing has a role in establishing immediacy, which leads to a positive or negative influence on interpersonal relationships between teachers and students as well as the classroomclimate. Therefore, the study implied that the wellbeing of language teachers can be considered as the predictor of interpersonal relationships between teachers and language learners in EFL classrooms. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teacher wellbeing as the predictor of teacher-student interpersonal relationships in efl classrooms | |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak İngilizce sınıflarında öğretmen-öğrenci bireyler arası ilişkilerinin öngörücüsü olarak öğretmen iyi oluşu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-22 | |
dc.contributor.department | İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Second language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Teacher-student relations | |
dc.subject.ytm | Classroom climate | |
dc.subject.ytm | Professional well-being | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10191633 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 504720 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı | |