Show simple item record

dc.contributor.advisorMıchou, Aıkaterını
dc.contributor.authorDevrim, Nehir
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:34Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39800
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmenlerin ihtiyaç destekleyen eğitsel davranışları (ilişkili olma desteği ve düzenli öğretim) ve öğrenci katılımı (davranışsal, duygusal, bilişsel ve aracı) arasındaki ilişkiyi öz belirleme teorisi perspektifinden araştırmaktadır. Bu amaçla, öğretmenlerin ilişkili olma desteği ve düzenli eğitimi ve öğrenci katılımı belirli bir ders sırasında hem öğrenciler tarafından tamamlanan öz-bildirim ölçekleri hem de gözetmenler tarafından yapılan ders sırası gözlemler ışığında değerlendirilmiştir. Araştırmaya, Ankara Türkiye'de bulunan bir devlet ve bir özel lisede bulunan toplamda 10 farklı sınıfta bulunan (öğrenim görmekte olan) 191 öğrenci katılmıştır. Regresyon analizleri, hem ilişkili olma desteğinin hem de düzenli eğitimin öğrencinin davranışsal, duygusal, bilişsel, aracı ve genel katılımını cinsiyet farklılıklarıyla öngördüğünü ortaya koymuştur. Sonuçlar, düzenli eğitim beraberinde ilişkili olma desteğinin daha yüksek katılımlı sınıflar öngördüğünü göstermiştir. Ayrıca, Sıklık Analizleri öğrencinin ve gözlemcinin ihtiyaç destekleyici eğitsel davranışlar algısında bir miktar farklılık ortaya koymuştur. Öğrenciler, öğretmenlerinin düzenli olma ve ilişkili olma desteğini olduğundan yüksek değerlendirmişlerdir. Son olarak, sonuçlar öğrencinin ve gözlemcinin derse katılım algısında bir miktar farklılık ortaya koymuştur. Sıklık Analizleri, öğrencilerin kendi derse katılımlarını değerlendirirken öğretmenlerine daha benzer sonuçlara vardığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, öğrencilerin kendi derse katılımlarını öğretmenlerden daha yüksek değerlendirmesi öğretmenlerin gerçek ve ihtiyaç duyulan derse katılım konusunda öğrencilerle mutabakata varmak için daha çok çaba göstermesi gerektiğini göstermektedir. Anahtar Kelimeler: düzenli eğitim, ilişkili olma desteği, öğrenci katılımı, öğretmenlerin eğitsel davranışları, öz-belirleme kuramı
dc.description.abstractThis study investigated the relationship between teachers' need supportive instructional behaviors (i.e., relatedness support and provision of structure) and different types of student engagement (i.e., behavioral, emotional, cognitive and agentic engagement) from the perspective of self-determination theory. To this end, during a specific lesson teachers' provision of structure, relatedness support and student engagement were assessed by both self-reports and observations. The participants (N=191) came from one public and one private high school in Ankara, Turkey in 10 different classes. Regression analyses revealed that both provision of structure and relatedness support can be both predicted by behavioral, emotional, agentic and overall engagement with some gender differences. The results show that the joint effects of provision of structure and relatedness support predict more engaged classrooms. Also, frequency analysis results revealed some degree of difference in students' and observers' perceptions of need supportive teaching. Students overestimated their teacher's provision of structure and relatedness support. Finally, the results revealed some degree of difference in students' and observers' perception of student engagement. Frequency Analysis revealed that the students are more in line with their teacher than observers regarding their own engagement. However, the students also overestimated their own engagement compared to their teachers suggesting that the teachers need to put more effort in commonly agreeing with their students the needed and actual quality of engagement.Key words: provision of structure, relatedness support, self-determination theory, student engagement, teacher's instructional behavioren_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn observational study of the relationship of teachers` instructional behavior and student engagement
dc.title.alternativeÖğretmenlerin eğitsel davranışları ve öğrenci katılımı ilişkisi arasında gözlemsel bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-22
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmStudent participation
dc.subject.ytmProvision of structure
dc.subject.ytmRelatedness support
dc.subject.ytmDetermination of essense
dc.identifier.yokid10186308
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502890
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess