Comparative study of English language teaching settings of mone and IB schools (Turkey)
dc.contributor.advisor | Çataloğlu, Erdat | |
dc.contributor.author | Mambaeva, Venera | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:33Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39798 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Ankara'daki Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Uluslararası Bakalorya (UB) okullarının İngilizce dil öğretim ortamını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu iki tür okulların İngilizce öğretim ortamlarının benzer ve farklı yanlarını ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırmaya katılan MEB okulları devlet, UB okulları ise özel okullardır. Bu araştırma, katılımcı okulların İngilizce öğretim ve öğrenim ortamı, öğrencilerin İngilizce öğrenimine olan motivasyonları, gibi kriterlere odaklanmıştır. Bu kriterleri ölçmek ve değerlendirmek için gözlem protokolü, yarı-yapılandırılmış röportaj ve öğrencilerin motivasyon düzeylerini ölçen anket araç olarak kullanılmıştır. Anket sonuçlarını ölçmek için ilişkisiz örneklemler t-testi uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre UB öğrencileri MEB öğrencilerine nazaran derslerde kullanılan ders aktiviteleri, müfredat dışı aktiviteler, İngilizce konuşma pratiği açısından daha avantajlılar. Ayrıca, UB öğrencilerinin İngilizce öğrenme motivasyon düzeyleri daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Uluslararası Bakalorya, UB okulları, MEB okulları, Milli Eğitim Bakanlığı, İngiliz Dili Öğretimi (İDÖ), Gözlemsel Etnografik Araştırma | |
dc.description.abstract | This thesis aims at investigating the differences and similarities in English language teaching of MONE and IB schools in Ankara. Participant MONE schools are state owned and IB schools are private institutions. This research focused on criteria such as English language teaching and learning environment at schools and students' motivation level toward learning English. In order to assess these criteria, school observation checklists, semi-structured interviews, and questionnaire were chosen as the instruments of data collection. Independent sample t-test was conducted to measure scores of students in the survey. The findings showed that IB schools have a clear advantage over their counterparts in terms of activities and extra materials used in teaching and IB students had slightly higher motivation level towards learning English in many aspects of motivation.Key words: MONE schools, IB schools, English language teaching, ELT environment, International Baccalaureate Program, Students Motivation, Observational Ethnographic Research | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Comparative study of English language teaching settings of mone and IB schools (Turkey) | |
dc.title.alternative | MEB ve UB okulları'nın İngilizce öğretim ortamlarının karşılaştırmalı araştırması (Türkiye) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | International Bacalaureate Program | |
dc.subject.ytm | ELT | |
dc.subject.ytm | Achievement motivation | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.identifier.yokid | 10212969 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 521502 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |