Show simple item record

dc.contributor.advisorÇataloğlu, Erdat
dc.contributor.authorMambaeva, Venera
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:33Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:33Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39798
dc.description.abstractBu çalışma, Ankara'daki Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Uluslararası Bakalorya (UB) okullarının İngilizce dil öğretim ortamını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu iki tür okulların İngilizce öğretim ortamlarının benzer ve farklı yanlarını ortaya koymayı hedeflemektedir. Araştırmaya katılan MEB okulları devlet, UB okulları ise özel okullardır. Bu araştırma, katılımcı okulların İngilizce öğretim ve öğrenim ortamı, öğrencilerin İngilizce öğrenimine olan motivasyonları, gibi kriterlere odaklanmıştır. Bu kriterleri ölçmek ve değerlendirmek için gözlem protokolü, yarı-yapılandırılmış röportaj ve öğrencilerin motivasyon düzeylerini ölçen anket araç olarak kullanılmıştır. Anket sonuçlarını ölçmek için ilişkisiz örneklemler t-testi uygulanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre UB öğrencileri MEB öğrencilerine nazaran derslerde kullanılan ders aktiviteleri, müfredat dışı aktiviteler, İngilizce konuşma pratiği açısından daha avantajlılar. Ayrıca, UB öğrencilerinin İngilizce öğrenme motivasyon düzeyleri daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Uluslararası Bakalorya, UB okulları, MEB okulları, Milli Eğitim Bakanlığı, İngiliz Dili Öğretimi (İDÖ), Gözlemsel Etnografik Araştırma
dc.description.abstractThis thesis aims at investigating the differences and similarities in English language teaching of MONE and IB schools in Ankara. Participant MONE schools are state owned and IB schools are private institutions. This research focused on criteria such as English language teaching and learning environment at schools and students' motivation level toward learning English. In order to assess these criteria, school observation checklists, semi-structured interviews, and questionnaire were chosen as the instruments of data collection. Independent sample t-test was conducted to measure scores of students in the survey. The findings showed that IB schools have a clear advantage over their counterparts in terms of activities and extra materials used in teaching and IB students had slightly higher motivation level towards learning English in many aspects of motivation.Key words: MONE schools, IB schools, English language teaching, ELT environment, International Baccalaureate Program, Students Motivation, Observational Ethnographic Researchen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleComparative study of English language teaching settings of mone and IB schools (Turkey)
dc.title.alternativeMEB ve UB okulları'nın İngilizce öğretim ortamlarının karşılaştırmalı araştırması (Türkiye)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.subject.ytmELT
dc.subject.ytmAchievement motivation
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.identifier.yokid10212969
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521502
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess