Quality of motivation, well-being and achievement in preparatory programs for English language: Implications for curriculum and instruction
dc.contributor.advisor | Mıchou, Aıkaterını | |
dc.contributor.author | Güler, Aslihan Tuğçe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39797 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Türk öğrencilerin İngilizce hazırlık okullarındaki otonom ve kontrol motivasyonlarını ve bunların korelasyonlarını incelemektir. Bu çalışma, özellikle, hazırlık okulu öğrencilerinin İngilizce derslerine karşı olan (spesifik düzeyde) otonom ve kontrol motivasyonlarının ne derecede bölüm derslerine karşı (bağlamsal düzeyde) olan otonom ve kontrol motivasyonları tarafından yordandığını araştırmıştır. Ayrıca, bu çalışma (b) hazırlık okulu öğrencilerinin İngilizce derslerine olan motivasyonları ile akademik başarıları ve iyi olmaları arasındaki korelasyonu araştırmaktatır. Bu çalışmada, her bir katılımcı için her bir değişkenin kısa süre içerisinde bir kez ölçüldüğü kesitsel yöntem kullanılmıştır ve bu değişkenler arasındaki korelasyonu analiz etmek için kesitsel korelasyon çalışması uygulanmıştır. Çalışma farklı illerdeki 14 farklı vakıf ve devlet üniversitesinden 121 gönüllü katılımcıyla (Ortalamayaş = 20,04; Standart Sapma = 1,319) gerçekleştirilmiştir. İki adımlı hiyerarşik regresyon analizinin sonuçları öğrencilerin spesifik düzeydeki (İngilizce derslerindeki) otonom ve kontrol motivasyonlarının bağlamsal düzeydeki (bölüm derslerindeki) otonom ve kontrol motivasyonları tarafından yordandığını göstermektedir. Ayrıca, regresyon analizi katılımcıların hazırlık okullarında çalışma süreleri arttıkça spesifik düzeydeki kontol motivasyonlarının arttığını ve akademik başarılarının düştüğünü göstermiştir. Bunun yanı sıra, katılımcıların spesifik düzeydeki kontrol motivasyonları ve spesifik düzeydeki otonom motivasyonları ile başarıları arasında ise sırasıyla pozitif ve negatif bir korelasyon bulunmuştur. Son olarak, bu çalışmanın bulguları, katılımcıların İngilizce derslerindeki iyi olma durumlarının yine öğrencilerin spesifik düzeydeki otonom motivsyonlarını pozitif yordadığını, akademik başarının ise hazırlık okulunun ikinci yılında düştüğünü göstermiştir. | |
dc.description.abstract | This thesis investigates Turkish students' autonomous and controlled motivation in preparatory programs for English language and their correlates. Specifically, the study examined (a) to what extent preparatory school students' autonomous and controlled motivation for their English courses in preparatory school (specific level) can be predicted by their motivations to study for their disciplinary courses in a university department (contextual level). Also, this research examined (b) the relation between autonomous and controlled motivation for English courses and students' academic achievement and vitality in preparatory English classes. In order to analyze the relations between the variables, a cross-sectional correlational research design was applied. The study was conducted in fourteen universities in Turkey with 121 participants. (Mean age = 20.04; SD = 1,319). The results of the two-step hierarchical regression analyses revealed that students' autonomous or controlled motivation at a specific level (English classes) was significantly predicted by their autonomous or controlled motivation at a contextual level (disciplinary courses). Also, the regression analysis indicated that specific controlled motivation of the participants was high when they prolonged their studies in preparatory school in addition to a low level of proficiency in English. On the other hand, the achievement scores were negatively and positively associated with specific controlled and autonomous motivation, respectively. Finally, the findings revealed that vitality was positively related with specific autonomous motivation, while both vitality and achievement was lower both for students with low level of proficiency in English and for students who failed to complete English studies in their first year. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Quality of motivation, well-being and achievement in preparatory programs for English language: Implications for curriculum and instruction | |
dc.title.alternative | İngilizce hazırlık okullarında motivasyonun niteliği, iyi olma ve başarı: Eğitim programları ve öğretim için çıkarımlar | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Autonomous and controlled | |
dc.identifier.yokid | 10213067 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 521511 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |