Raising efl learners` awareness of suprasegmental features as an aid to understanding implicatures
dc.contributor.advisor | Ortaçtepe, Deniz | |
dc.contributor.author | Kurt, Şebnem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39796 | |
dc.description.abstract | Bu calışma, telaffuzun suprasegmentel özelliklerini doğrudan öğretmenin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin sözlü mesajlardaki gizli anlamları anlamaları üzerine bir etkisi olup olmadığını incelemektedir. Bu nicel yöntemli çalışma, Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda okumakta olan otuz altı öğrenci ile yürütülmüştür. On haftalık süre boyunca öğrencilere on adet doğrudan suprasegmentel özellikler öğretme seansı verilmiştir. Çalışma ile ilgili veriler, üç farklı ölçme aracı ile toplanmıştır; telaffuz geçmişi ve telaffuza tutum anketi, ima edilmiş mesajları anlama ön ve son testi ve son olarak değerlendirme formlari aracılığıyla toplanmıştır. Anketten alınan veriler, çalışmaya katılan öğrencilerin bir telaffuz öğrenme/ pratik etme geçmişlerinin olmadığını ve telaffuza karşı da net olmayan tutumlar sergilediklerini göstermiştir. Yapılan ön ve son testler arasında istatistiksel açıdan önemli bir fark saptanması, verilen doğrudan eğitim seanslarının öğrenciler üzerinde olumlu bir etkisinin olduğuna işarettir. Değerlendirme formlarından alınan bulgular ise öğrencilerin doğrudan öğretme seanslarina karşı pozitif tutumlarının olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin çoğu seanslari ilgi çekici, merak uyandıran ve eğlenceli bulmuşlardır. Ayrıca değerlendirme formundaki açık uçlu sorudan elde edilen verilere göre öğrenciler bu seanslar sayesinde konuşma becerilerine yönelik sahip oldukları algıyı geliştirdiklerini ve İngilizce telaffuza karşı özgüvenlerinin arttığını belirtmişlerdir. Son olarak, öğrenciler hem İnglizce telaffuz, hem de söylem (discourse) farkındalıklarını arttırmasından dolayı, çalışmada yürütülen doğrudan telaffuz öğretme seanslarına benzer eğitimlerin İngilizce Hazırlık Programında daha fazla olmasını kesinlikle istediklerini beyan etmişlerdir. Bu sonuçlar göz önünde bulundurulduğunda, bu çalışma telaffuzun sözlü mesajlardaki ima edilen anlamı anlamaya yardımına yeni bir bakış açısı getirmiştir. | |
dc.description.abstract | This study investigated the effects of raising EFL learners' awareness of suprasegmental features as an aid to understanding implicatures. This quantitative method study was conducted with thirty-six EFL learners studying at Akdeniz University, School of Foreign Languages. Ten explicit sugrasegmental treatment sessions were implemented over a course of ten weeks. The data were collected through three different instruments: a background and attitudes questionnaire, implicature recognition pre-test and post-test and evaluation forms at the end of each treatment session. The findings obtained through the analysis of the data revealed that receiving explicit training on suprasegmetal features had a statistically significant effect on learners' recognition of implicatures in aural messages. On the other hand, data obtained from the evaluation forms suggest that the learners had positive attitudes towards the use of suprasegmental features to understand and interpret implicatures. Most of the learners found the treatment sessions useful in terms of improving their pronunciation perception and using pronunciation to understand discourse. Additionally, the findings obtained from the open-ended question in the evaluation forms showed that the treatment sessions were also found effective in terms of improving the learners' perceptions of their speaking skills, as well as helping them to develop confidence about their English pronunciation. Finally, the results suggest that the learners strongly support the implementation of regular pronunciation training into the school curriculum as a way of increasing their pronunciation and discourse competence. Considering these results, this study provided further directions in the use of pronunciation to foster the recognition of implied meanings in EFL context. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Raising efl learners` awareness of suprasegmental features as an aid to understanding implicatures | |
dc.title.alternative | Mesajlarda ima edilen anlamı anlamak için suprasegmental bilinci yükseltmek | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-12 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pronunciation | |
dc.subject.ytm | Implicatures | |
dc.subject.ytm | Message | |
dc.subject.ytm | Meaning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Suprasegmentals | |
dc.identifier.yokid | 10199176 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 509802 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı |