Show simple item record

dc.contributor.advisorAkşit, Halis Necmi
dc.contributor.authorErentuğ, Merve
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:30Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39794
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Charlotte Brontë'nin Jane Eyre adlı romanı içerisinde yer alan cinsiyet bağlamı ile ilgili sorun ve çatışmaları belirleyerek, eleştirel okuryazarlık öğretiminde kullanılmak üzere tartışma çizgisi geliştirmektir. Bu nedenle Jane Eyre romanı üzerine yazılan yüksek lisans ve doktora tezleri yorumlayıcı sentez aracılığıyla incelenmiş ve ikincil bakış açılar oluşturulmuştur. Bu ikincil yorumlar, toplumsal kurum kavramları çerçevesinde birleştirilerek eleştirel okuryazarlık öğretimi amaçlı yönergeler sağlamak üzere üçüncül bakış açıları geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the issues as well as conflicts of gender in Charlotte Brontë's Jane Eyre with the aim of providing lines of arguments as guidelines to inform critical literacy instruction. To this end, MA theses and PhD dissertations focusing on Jane Eyre were selected to ascertain second-order interpretations through interpretive synthesis. The second-order interpretations were then synthesised by using social institutions for generating third-order interpretations in the form of lines of arguments to provide guidelines for critical literacy instruction.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGender issues and conflicts in brontë`s Jane Eyre: An interpretive synthesis for informing critical literacy instruction
dc.title.alternativeJane Eyre'de cinsiyet bağlamında sorunlar ve çatışmalar: Eleştirel öğretim üzerine bir yorumlayıcı sentez
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-05
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBronte, Charlotte
dc.subject.ytmJane Eyre
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmCritcal reading
dc.subject.ytmSexual problems
dc.subject.ytmConflict
dc.identifier.yokid10193092
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505062
dc.description.pages218
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess