Gender issues and conflicts in brontë`s Jane Eyre: An interpretive synthesis for informing critical literacy instruction
dc.contributor.advisor | Akşit, Halis Necmi | |
dc.contributor.author | Erentuğ, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:30Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-03-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39794 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Charlotte Brontë'nin Jane Eyre adlı romanı içerisinde yer alan cinsiyet bağlamı ile ilgili sorun ve çatışmaları belirleyerek, eleştirel okuryazarlık öğretiminde kullanılmak üzere tartışma çizgisi geliştirmektir. Bu nedenle Jane Eyre romanı üzerine yazılan yüksek lisans ve doktora tezleri yorumlayıcı sentez aracılığıyla incelenmiş ve ikincil bakış açılar oluşturulmuştur. Bu ikincil yorumlar, toplumsal kurum kavramları çerçevesinde birleştirilerek eleştirel okuryazarlık öğretimi amaçlı yönergeler sağlamak üzere üçüncül bakış açıları geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to identify the issues as well as conflicts of gender in Charlotte Brontë's Jane Eyre with the aim of providing lines of arguments as guidelines to inform critical literacy instruction. To this end, MA theses and PhD dissertations focusing on Jane Eyre were selected to ascertain second-order interpretations through interpretive synthesis. The second-order interpretations were then synthesised by using social institutions for generating third-order interpretations in the form of lines of arguments to provide guidelines for critical literacy instruction. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Gender issues and conflicts in brontë`s Jane Eyre: An interpretive synthesis for informing critical literacy instruction | |
dc.title.alternative | Jane Eyre'de cinsiyet bağlamında sorunlar ve çatışmalar: Eleştirel öğretim üzerine bir yorumlayıcı sentez | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-05 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Bronte, Charlotte | |
dc.subject.ytm | Jane Eyre | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Critcal reading | |
dc.subject.ytm | Sexual problems | |
dc.subject.ytm | Conflict | |
dc.identifier.yokid | 10193092 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 505062 | |
dc.description.pages | 218 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |