Stakeholders` perception of the academic writing needs of EMI university students and how these needs are met: A case study
dc.contributor.advisor | Akşit, Firdevs Tijen | |
dc.contributor.author | Kiliç, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:28Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39791 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkiye, Ankara'da ki bir devlet üniversitesinin değişik bölümlerinde, tamamen ya da kısmen İngilizce eğitim gören üniversite öğrencilerinin akademik yazma ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçların karşılanıp karşılanmadığını tarafların gözünden keşfetmeyi amaçlamıştır. Veriler farklı bölümlerde okuyan üniversite öğrencilerinden (S=346), üniversitenin hazırlık bölümünde görev alan İngilizce okutmanlarından (S=57) ve farklı bölümlerde alan dersleri veren profesörlerden (S=35) anket doldurma yoluyla toplanmıştır. Daha fazla veri gönüllü olan İngilizce okutmanlarından (S=18) ve profesörlerden (S=23) bire bir yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığı ile toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları göstermiştir ki ana tarafların algılarına göre hazırlıkta öğretilen yazma becerileri farklı disiplinlerin gerektirdikleriyle örtüşmemektedir. | |
dc.description.abstract | This study aims to explore the academic writing needs of university students studying in various departments of a state university in Ankara, Turkey, where the medium of instruction is fully or partially English, and whether these needs are met as perceived by the main stakeholders. Data come from questionnaires filled by undergraduate students studying in various departments (N=346), English language instructors teaching the English Preparatory school of the university (N=57), and professors teaching in various departments (N=35). Further data were collected via one-on-one semi structured follow up interview with volunteered English language instructors (N= 18) and department professors (N= 23). The results of the study reveal that the skill of writing taught in the preparatory school does not seem to match what different disciplines require in the departments as perceived by main stakeholders. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Stakeholders` perception of the academic writing needs of EMI university students and how these needs are met: A case study | |
dc.title.alternative | Tarafların bakış açısından İngilizce eğitim veren üniversitelerdeki öğrencilerin akademik yazma ihtiyaçları ve bu ihtiyaçların nasıl karşılandığı: Vaka çalışması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-20 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Academic writing | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | English for academic purposes | |
dc.identifier.yokid | 10200003 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 510256 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |