Show simple item record

dc.contributor.advisorLane, Jennıe Farber
dc.contributor.authorDulun, Öykü
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:27Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:27Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39790
dc.description.abstractBu tez, Uluslararası Bakalorya Diploma Programına hazırlanan öğrencilerin nasıl hazırlandıklarına ilişkin algılarını araştırmak için karşılaştırmalı vaka çalışması metodolojisini kullanmıştır. Çalışma, üç farklı vakadan 9 ve 10. sınıftaki öğrencilere odaklanmıştır. Bu vakalar: Türk Milli Eğitim müfredatıyla hazırlanan, Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifikası programıyla hazırlanan ve Uluslararası Bakalorya Organizasyonu'nun Orta Yıllar Programı ile hazırlanan öğrencilerden oluşmaktadır.Öğrencilerin görüşleri hakkında bilgi toplamak için anketler ve odak grup görüşmeleri kullanılmıştır. Öğrencilere ayrıca eleştirel düşünme becerileri hakkında da sorular sorulmuştur. Öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri hakkında daha fazla bilgi edinebilmek adına 10. sınıf sonunda tamamladıkları proje örnekleri incelenmiştir. Bu çalışmada söz konusu olan beceriler aynı zamanda sürdürülebilir bir gelecek için gerekli olan 21. yüzyıl becerileriyle örtüştüğü için araştırılmıştır.Araştırma, her üç vakadan öğrencilerin 9 ve 10. sınıflardaki öğrenim deneyimleri hakkında olumlu algılarının olduğunu ortaya koymuştur. Özellikle dil derslerinin, bağımsız ve yaratıcı düşünebilme fırsatları sunduğu öğrenilmiştir. Öğrenciler eleştirel düşünmenin yanı sıra iletişim becerilerini geliştirmenin önemini vurgulamışlardır. Türk Milli Eğitim müfredatı ve Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifikası'ndaki öğrenciler, sınavlara hazırlanma konusunda daha hazır hissettiklerini belirtmişlerdir. Uluslararası Bakalorya Organizasyonu'nun Orta Yıllar Programının, öğrencilere daha fazla araştırma fırsatı ve bağımsız düşünme fırsatı tanımakta olduğu öğrenilmiştir. Bu çalışma sayesinde öğrencilerin bakış açılarına dayanarak, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı için hazırlık aşamalarının geliştirilmesine yönelik etkili eğitim ve öğretim stratejileri tartışılmıştır. Öğrencileri Uluslararası Bakalorya Diploma Programına hazırlamanın yanı sıra eleştirel düşünme ve iletişim becerileri gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek, sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmalarını daha iyi sağlayacağı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThis dissertation used comparative case study methodology to investigate student perceptions of how they were prepared for the International Baccalaureate Diploma Programme. The study focused on students in grades 9 and 10 from three different cases. One case involved students who were prepared through the Turkish national curriculum, a second through the International General Certificate of Secondary Education and the third with the International Baccalaureate Organisation's Middle Years Programme. Questionnaires and focus group interviews were used to gain student insights about how each approach developed their learning strategies and affected their dispositions. Students were also asked about their critical thinking skills. Further understanding of students' critical thinking skills was learned by examining samples of their work. These particular attributes were investigated because of their relevance to 21st century skills that are needed for a sustainable future. The study revealed that students from all three cases had positive perceptions of their learning experiences in grades 9 and 10. They especially credited their language classes with providing them opportunities to think independently and creatively. Students emphasized the importance of developing their communication skills in addition to critical thinking. Students from the national programme and the International General Certificate of Secondary Education indicated they felt more confident preparing for exams. The International Baccalaureate Organisation's Middle Years Programme provided students with more opportunities for research and to think independently. Implications for improving preparation for the International Baccalaureate Diploma Programme are provided based on students' insights. In addition to preparing students for a rigorous upper high school programme, developing 21st century skills, such as critical thinking and communication, will better ensure they will be able to contribute to a sustainable future.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudent perceptions of successful preparation for IBDP: Implications for developing 21st century skills
dc.title.alternativeÖğrencilerin bakış açısından uluslararası Bakalorya diploma programına hazırlık süreci: 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek üzerine
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-03-01
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmSkill
dc.subject.ytmLearnin strategies
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.identifier.yokid10192801
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505012
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess