Show simple item record

dc.contributor.advisorAkşit, Halis Necmi
dc.contributor.authorGüney, Özge
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:25Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39787
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmen adaylarının İngilizce dersinde ve öğretmen yetiştirme programlarında kuir konularının tartışılmasına yönelik algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler anket öncesi ve sonrası, kuir oturumları ve öğretmen adaylarıyla bireysel görüşmeler yoluyla toplanmıştır.Araştırmada, öğretmen adayları hem İngilizce derslerinde hem de öğretmen eğitim programlarında kuir konularının dahil edilmesi gerektiğini düşünmektedir. Bununla birlikte, katılımcıların öğrenciler, aileler, idari amirlerden gelebilecek olumsuz geri bildirimler konusunda bazı çekinceleri bulunmaktadır.Araştırma göstermektedir ki öğretmen eğitimi programları öğretmen adaylarını kuir pedagoji konusunda bilgilendirmelidir. Ayrıca, dil öğretmenleri sınıflarında kuir içeren müfredatın yardımı ile cinsel yönelim ayrımı yapmayan söylemleri benimsemelidirler.
dc.description.abstractThis study aimed to explore the perceptions of pre-service teachers towards discussions of queer issues in English language classrooms and in teacher education programs in Turkey. The data were collected through pre- and post-questionnaires, queer sessions, and individual interviews with preservice teachers. The findings of the study show that pre-service teachers are mostly positive about queer inclusive pedagogy both in English language classrooms and in teacher education programs. Although the participants have some reservations about the negative feedback that might come from their students, parents and the administration, they would like teacher education programs to teach how to incorporate queer issues in English language classrooms.One pedagogical implication of the study is that professors in teacher education programs might incorporate queer pedagogies in their classes. Also, language teachers need a shift towards a non-heteronormative discourse in their classes ideally with the help of queer inclusive curricula.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleQueering teacher education programs: Perceptions of pre-service efl teachers towards queer issues
dc.title.alternativeİngilizce dili eğitiminde kuirleşme: Hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin kuir algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-26
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmQueer Theory
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid10200960
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510515
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess