Queering teacher education programs: Perceptions of pre-service efl teachers towards queer issues
dc.contributor.advisor | Akşit, Halis Necmi | |
dc.contributor.author | Güney, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:25Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-06-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39787 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, öğretmen adaylarının İngilizce dersinde ve öğretmen yetiştirme programlarında kuir konularının tartışılmasına yönelik algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler anket öncesi ve sonrası, kuir oturumları ve öğretmen adaylarıyla bireysel görüşmeler yoluyla toplanmıştır.Araştırmada, öğretmen adayları hem İngilizce derslerinde hem de öğretmen eğitim programlarında kuir konularının dahil edilmesi gerektiğini düşünmektedir. Bununla birlikte, katılımcıların öğrenciler, aileler, idari amirlerden gelebilecek olumsuz geri bildirimler konusunda bazı çekinceleri bulunmaktadır.Araştırma göstermektedir ki öğretmen eğitimi programları öğretmen adaylarını kuir pedagoji konusunda bilgilendirmelidir. Ayrıca, dil öğretmenleri sınıflarında kuir içeren müfredatın yardımı ile cinsel yönelim ayrımı yapmayan söylemleri benimsemelidirler. | |
dc.description.abstract | This study aimed to explore the perceptions of pre-service teachers towards discussions of queer issues in English language classrooms and in teacher education programs in Turkey. The data were collected through pre- and post-questionnaires, queer sessions, and individual interviews with preservice teachers. The findings of the study show that pre-service teachers are mostly positive about queer inclusive pedagogy both in English language classrooms and in teacher education programs. Although the participants have some reservations about the negative feedback that might come from their students, parents and the administration, they would like teacher education programs to teach how to incorporate queer issues in English language classrooms.One pedagogical implication of the study is that professors in teacher education programs might incorporate queer pedagogies in their classes. Also, language teachers need a shift towards a non-heteronormative discourse in their classes ideally with the help of queer inclusive curricula. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Queering teacher education programs: Perceptions of pre-service efl teachers towards queer issues | |
dc.title.alternative | İngilizce dili eğitiminde kuirleşme: Hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin kuir algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-26 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Queer Theory | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 10200960 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 510515 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Eğitimi Bilim Dalı |