Biology teachers` perceptions about field trips and their pre-service preparation
dc.contributor.advisor | Ateşkan, Armağan | |
dc.contributor.author | Soysal, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:24Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39785 | |
dc.description.abstract | Günümüzde yapılan çalışmalar, biyoloji öğretmenlerinin arazi gezileri düzenlerkenbazı zorluklar yaşadıklarını göstermiştir. Zorluklara ek olarak, öğretmenler arazigezileri için hizmet öncesi eğitimlerinin yetersiz olduğunu belirtmektedir. Busebeple, bu çalışmada biyoloji öğretmenlerinin (N = 39) arazi gezileri ve hizmetöncesi eğitimlerindeki arazi gezileri için yapmış oldukları hazırlıklar hakkındakialgıları anket yoluyla araştırılmıştır. Çalışmanın verileri, Ankara'daki 10 devlet vedört özel okuldan toplanmış ve veri analizi Sosyal Bilimler için İstatistik Programı(SPSS, v.24.0) ile yapılmıştır. Bulgular; öğretmenlerin, meslekte deneyimleri arttıkçaözellikle öğrenci güvenliğini sağlama ve idare tarafından desteklenme açısından arazigezilerini zorlayıcı bulduklarını göstermiştir. Buna ek olarak, yüksek lisans vedoktora mezunu öğretmenlere kıyasla sadece lisans derecesi alan biyolojiöğretmenleri için arazi gezilerinin daha zorlayıcı olduğu belirtilmiştir. Ayrıca, özelokul öğretmenleri arazi gezisi uygularken daha yüksek özgüvene sahipken ve arazigezilerini daha faydalı bulurken, devlet okulu öğretmenleri zorluklara daha çokodaklanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; finansal problemler, arazi gezileri içinebeveyn desteği ve öğretmenlerin özgüven düzeyleri alanlarının erkek ve kadın öğretmenlerin farklı düşündükleri alanlar olduğu ortaya konulmuştur. Son olarak,hizmet öncesi eğitimde arazi gezisi faaliyetlerinin, sadece katılım seviyesindesınırlandırıldığı bu sebeple planlama ve düzenleme konusunda eksiklikler olduğusonucuna varılmıştır. Verilen sonuçlar doğrultusunda bu araştırma, öğretmenyetiştiren programların çeşitli arazi gezisi aktivitelerini eğitimlerinin bir parçasıhaline getirmelerinin önemine vurgu yapmaktadır. Ayrıca geleceğin öğretmenlerinimesleğe başlamadan önce arazi gezilerine dâhil etmelerinin yaşanan zorluklarınortadan kaldırılması ve sınıf içi derslerle bağdaşan arazi gezilerinin düzenlenmesiiçin önemli bir adım olabileceğini ileri sürmektedir. | |
dc.description.abstract | Recent studies have shown that although being aware of the considerablesupplementary benefits of field trips for biology lessons in high school, biologyteachers complain about difficulties when planning and implementing field trips. Inaddition to these barriers, teachers indicate that their pre-service preparation for fieldtrips is insufficient. Thus, the current study investigated biology teachers' (N=39)perceptions about field trips and related pre-service preparation. Survey data wascollected from 10 public and four private schools in Ankara. The significant findingsshowed that as the years of teaching increased, the teachers considered field tripsmore challenging especially for providing student safety and being supported byadministration. Additionally, the results indicated that the biology teachers with anundergraduate degree considered field trips more challenging than teachers who hadearned their Master's or doctorate. Furthermore, while private school teachers hadhigher confidence levels and considered field trips more beneficial, public schoolteachers focused more on the challenges. There were notable differences betweenmale and female teachers regarding perceptions of financial constraints, parentalsupport for field trips and confidence level. Moreover, the field trip activities in preservicepreparation were seemed they were restricted to participation level. Lastly, toeliminate the challenges and include field trip related objectives to classroomlessons, this study suggests adding various field trip activities by teacher educationinstitutions than participation. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Biology teachers` perceptions about field trips and their pre-service preparation | |
dc.title.alternative | Biyoloji öğretmenlerinin arazi gezileri hakkındaki algıları ve arazi gezilerine dair hizmet öncesi hazırlıkları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-24 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Scientific field trips | |
dc.subject.ytm | Pre-service training | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.identifier.yokid | 10213029 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 508139 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |