Show simple item record

dc.contributor.advisorÇataloğlu, Erdat
dc.contributor.authorKarasakal, Meltem
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:22Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39783
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre matematik öğrenme bozukluğu (Diskalkuli) farkındalığını ortaya koymaktır. Bu amaca dayanarak, çalışmanın genel sorusu şu şekilde ifade edilmiştir: `İlköğretim matematik öğretmenleri diskalkuli ve matematik derslerindeki diskalkulik öğrencilerin ne ölçüde farkındadır?` Öğretmenlerin diskalkuli hakkındaki farkındalığı, büyük olasılıkla sınıflarındaki bu öğrencilerle daha etkili iletişim kurması ve dolayısıyla matematik eğitimini daha verimli bir şekilde uygulaması açısından büyük bir öneme sahip olabilmektedir. Bu amaçla, çalışma Ankara'nın Çankaya ilçesinde bulunan 16 farklı ilköğretim okulunda gerçekleşmiştir. Çalışmaya 113 sınıf öğretmeni dahil olmuştur. Ana sonuç, araştırmaya katılan ilköğretim matematik öğretmenlerinin çoğunluğunun diskalkuli kavramının farkında olmadığını göstermektedir. Ayrıca, ilköğretim matematik öğretmenlerinin çoğunluğunun, diskalkulik çocuklarla etkin bir şekilde başa çıkacak bilgiden yoksun olduklarını da göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Matematik öğrenme bozukluğu, diskalkuli, ilköğretim matematik öğretmenleri
dc.description.abstractThe main aim of this study was to reveal the awareness of mathematics learning disorder (Dyscalculia) according to the opinions of the primary school teachers. Based on this aim, the general question was expressed as: `To what extent were Turkish primary school teachers aware of dyscalculia and dyscalculic children in their mathematics lessons?` Teachers' awareness about dyscalculia most likely might have a great importance in terms of communicating more effectively with those students in their classrooms and hence, implementing the mathematics education more efficiently. With that purpose, data from 16 different primary schools in the Çankaya district in Ankara from 113 primary school teachers were solicited through a questionnaire. The main result indicated that the majority of primary school teachers involved in the study were not aware of the concept of dyscalculia. Moreover, the majority of the primary teachers lacked the knowledge to deal effectively with dyscalculic children. Keywords: Mathematics learning disability, dyscalculia, Turkish primary teachersen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePromoting primary school teachers` awareness of dyscalculia
dc.title.alternativeİlköğretim matematik öğretmenlerinin diskalkuli farkındalığı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmDyscalculia
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10231379
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534719
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess