9.sınıf matematik dersi 2005 öğretim programının değerlendirme boyutuna dair öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, 9.sınıf matematik dersi 2005 yılı öğretim programının değerlendirmeboyutunda yer alan geleneksel ve alternatif değerlendirmeye ilişkin, Matematiköğretmenlerinin yeterliklerinin kıdem, çalışılan okul türü ve sahip olunan eğitim durumunagöre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesidir. Betimsel araştırma yöntemlerindengenel tarama modeli ile yapılan araştırmanın evrenini İstanbul'un Avrupa yakasında bulunanresmi ortaöğretim kurumlarında çalışan 2668 Matematik öğretmeni, araştırmanın örnekleminiise evren içinden küme örneklem yöntemi ile seçilen 93 Matematik öğretmenioluşturmaktadır. Veriler Doç. Dr. Seval FER, Matematik öğretmeni Alper BULUT veFransızca öğretmeni Ferda DİKMEN tarafından geliştirilen 61 maddeden oluşan ? 2005öğretim programının değerlendirme boyutuna yönelik öğretmen görüşleri anketi(ÖPDYÖGA)? kullanılarak elde edilmiştir.Anketten elde edilen veriler iki yönlü varyans analizi (MANOVA) ile analiz edilmiştir.Bulgular bütünsel olarak değerlendirildiğinde, ortaöğretim kurumlarında çalışmakta olan 9.sınıf matematik öğretmenlerinin sahip oldukları ölçme ve değerlendirme yeterlikleri çalışılanokul türüne göre geleneksel alanda herhangi bir farklılık göstermezken, alternatifdeğerlendirme alanında öğretmenlerinin ÖPDBYÖGA'den aldıkları puan ortalamalarıAnadolu lisesi ve genel liselerde çalışan matematik öğretmenlerinin lehine meslek liselerindeçalışan meslektaşlarına göre anlamlı farklılık göstermiştir. Bununla birlikte Anadoluliselerinde ve genel liselerde çalışan matematik öğretmelerinin ÖPDBYÖGA'den aldıklarıpuanların ortalamaları arasında 0.05 anlamlılık düzeyinde herhangi bir fark'a rastlanmamıştır.Benzer şekilde öğretmenlerin eğitim durumları ve kıdemlerine göre de ÖPDBYÖGA'denaldıkları puan ortalamaları arasında 0.05 anlamlılık düzeyinde herhangi bir farklılık sözkonusu değildir.Anahtar Sözcükler: Ölçme ve değerlendirme, alternatif değerlendirme, gelenekseldeğerlendirme, matematik öğretim programı. The main aim of this study was to investigate whether any relation there is between 9th grademathematics teachers? qualification on traditional assessment and alternative assessment in2005 school year 9th grade mathematics curriculum. It was also investigated how to effect theteachers? teaching experience, kind of school they work and level of education to traditionaland alternative assessment qualification. Europe district of Istanbul was chosen as thepopulation and the amount is 2668 mathematics teachers who work in formal high schoolsand 93 mathematics teachers were chosen as a sample group with using method ofproportional group sample. The questionnaire ?9th grade mathematics teachers? opinion aboutevaluation dimension of mathematics curriculum in 2005 school year (ÖPDBYÖGA)?included 61 items, which were created by Doc Dr. Seval FER, Mathematics Teacher AlperBULUT and France Teacher Ferda DIKMEN, was used to collect the data.The data obtained were analysed using variance analysis (MANOVA). As a result of thisstudy, it is seen that there is not a significant difference between teachers? qualification ontraditional assessment, but in alternative assessment there is a positive significant differenceAnatolian high schools and General high school teachers? scores obtained in ÖPDBYÖGAaccording to vocational and technical high school teachers?. Notwithstanding there is nodifference between Anatolian high school and general teachers? scores obtained fromÖPDBYÖGA in 0.05 significant level. Similarly, there is no differences mathematicsteachers? scores mean obtained ÖPDBYÖGA according to their level of educations andteaching experiences in 0.05 significant level.Key Words: Measurement and evaluation, alternative assessment, traditional assessment,mathematics curriculum.
Collections