Show simple item record

dc.contributor.advisorAteşkan, Armağan
dc.contributor.authorGökmen, Nilüfer
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:20Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39780
dc.description.abstractSınıf yönetimi özellikle yeni öğretmenler için önemli bir sorundur, ancak sınıf yönetimine öğretmen eğitimde yeterince önem verilmemektedir. Sınıf yönetimi eğitiminin çoğu teorik olduğu için, belli durumlarda hangi tekniklerin en etkili olduğunu anlamak zorlayıcıdır. Filmlerin, gerçek hayattaki olayların yansıması olduğu düşünülürse, filmlerdeki kurgulanmış öğretmenleri gözlemlemek bu öğretmenlerin öğrencilerinin hayatında etkili sınıf yönetimi teknikleri kullanarak nasıl değişime sebep olduklarını anlamaya yardımcı olabilir. Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin, öğrencilerin refahı ve akademik olarak başarıya ulaşmasının arkasında yatan faktörleri belirlemektir. Bu amaçla, bir öğretmenin zorlayıcı bir sınıfla etkileşim kurduğu beş film farklı coğrafi bölgelerden bir amaç doğrultusunda seçilmiştir. Öğretmenin, öğrencilerinde bir değişikliğe sebep olma başarısı ve bunun arkasında yatan faktörlerin arasındaki ilişkiyi incelemek için nitel içerik analizi metodu kullanılmıştır. Filmlerin izlenmesinden sonra beş kategori oluşturulmuştur. Bu kategoriler, sınıf içinde ve sınıf dışındaki yönetim teknikleri, öğretmenlerin kişisel özellikleri, ırk/etnik köken, cinsiyet ve sosyal sınıfı içeren kesişimsel etki faktörleri ve öğretmenlerin öğrencilerin hayatında olan diğer önemli figürler ile arasındaki ilişkidir. Çalışmanın sonucuna göre, bu beş öğretmenin okuldaki diğer öğretmenlerden daha başarılı olmalarının sebebi bütün sınıf düzeyinde öğrencileriyle aralarında olumlu bir ilişki kurmalarıdır. Etkili sınıf yönetimi teknikleri bu ilişkinin kurulmasında önemli bir role sahiptir. Analiz sonuçları düzeni sağlama metodunun en fazla kullanılan sınıf yönetimi tekniğiyken ders için sınıf ortamını hazırlamanın en az kullanılan teknik olduğunu göstermiştir. İncelenen öğretmenler ayrıca sınıf yönetimi modellerini de bir dereceye kadar etkili bir şekilde kullanabilmektedirler. İnsanlararası ilişki analizi en fazla kullanılan modelken davranışçılık ve ceza üzerinde çok az durulmaktadır. Yönetim teknikleri haricinde, öğretmenler kişisel özelliklerini bu ilişkiyi kurmalarında yardımcı olmaları için kullanmaktadır. Sınıf yönetimi tekniklerinin böylesi zorlayıcı öğrenci grupları ile uğraşırken önemli olduğu için, bu araştırmanın hem öğretmenlere hem de eğitim fakültelerine yardımcı olması bekleniyor çünkü stajyer ve çalışan öğretmenler öğrencileri ile olumlu iletişim kurmak için yaratıcı yollar bulabilirler. Anahtar kelimeler: sınıf yönetimi, sınıf yönetimi modelleri, dönüşümsel değişiklik, film analizi
dc.description.abstractClassroom management is an important issue, especially for new teachers. However, classroom management is not given enough importance in teacher training. Since most of the classroom management training is theoretical, understanding which techniques are most effective in certain situations is challenging. Considering that movies are reflections of real-life events, observing fictionalized teachers in movies could help understand how these teachers promote change in their students' lives by using effective classroom management methods. The purpose of this study was to explore the factors behind teachers' success in terms of achieving student wellbeing and academic performance. For this purpose, five movies from different geographical locations in which a teacher interacted with a difficult classroom were purposefully selected. Qualitative content analysis method was used to explore the relationship between teacher's success in promoting some kind of change in their students and the underlying factors. Five categories were created after multiple screening of the movies. These categories are in and out of management techniques, teachers' personal traits, intersectional factors of race/ethnicity, gender and class and teachers' relationship with other effective figures in students' lives. The results of the study reveal that these five teachers are more effective with these groups of students than other teachers in the school because they manage to build positive teacher-student relationship in a whole class level. Effective classroom management techniques play a substantial role in this relation. The analysis results indicate that maintain and restore order is the most extensively used management technique whereas establishing environment for instruction is the least used one. Teachers analyzed also tend to use classroom management models effectively to some extent. Transactional analysis is the most widely used whereas there is little emphasis on behaviorism and punishment. Apart from the management techniques, teachers use their characteristics help them enable this relationship. This study is expected to help both classroom teachers and education faculties because classroom management techniques are crucial when dealing with such difficult groups of students and pre-service and in-service teachers can find creative ways to reach out to their students.Key words: classroom management, classroom management models, transformational change, movie analysisen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleImages of teachers in movies and how they promote change in their students using classroom management strategies
dc.title.alternativeFilmlerdeki öğretmen imajları ve sınıf yönetimi teknikleri kullanarak öğrencilerinde nasıl bir değişime sebep oldukları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-08
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmChange
dc.subject.ytmTransformational shift
dc.subject.ytmFilm
dc.identifier.yokid10193869
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505240
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess