Show simple item record

dc.contributor.advisorPeker Özbay, Hilal
dc.contributor.authorKandirali, Kamile
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:19Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39779
dc.description.abstractBu çalışma, hizmet öncesi İngilizce Öğretmeni yetiştiricilerinin İngilizce Öğretmenliği alanında yöntem sonrası pedagojiye ve bu pedagojinin Türkiye'de bulunan hizmet öncesi İngilizce Öğretmenliği bölümlerindeki uygulanabilirliğine yönelik algılarını incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaçlar doğrultusunda, çalışma üç devlet üniversitesi ve iki vakıf üniversitesinden oluşan beş odak kurumdan sekiz adet gönüllü İngilizce Öğretmeni yetiştiricisi ile yürütülmüştür. Bu nitel araştırmada, veriler yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşmeler aracılığı ile toplanmıştır. Verileri çözümlemek için Boyatzis'in (1998) tematik analizdeki dört aşamasından ve Dörnyei'nin (2007) analitik sürecinin dört evresinden faydalanılmıştır. Çözümleme süresince, verilerin yazıya aktarıldığı dokümanlar kodlar oluşturmak, verileri yeniden kodlamak ve ortaya çıkan kodları yöntem sonrası pedagojide ileri sürülen bağlantılı pedagojik değişkenler kapsamında sınıflandırmak için incelenmiştir. Verilerin çözümlemesi İngilizce Öğretmeni yetiştiricilerinin yöntem sonrası pedagojinin ilke, işleyiş ve uygulamaları hakkındaki geçerli düşüncelerinden de yorumlanabileceği gibi, bu pedagojiye karşı genel olarak olumlu bir tutum benimsediklerini ortaya çıkarmıştır. Buna ek olarak, katılımcıların cevapları yöntem sonrası pedagojinin uygulamasına yönelik olarak da belirgin bir algıları olduğunu göstermiştir. Katılımcıların İngilizce Öğretmenliği hizmet öncesi programlarındaki öğretim uygulamaları da onların yöntem sonrası pedagojinin işleyişinibenimsediklerini ve bu pedagojinin ilkelerini programlarda belli bir ölçüde uyguladıklarını göstermiştir. Bu çalışma, İngilizce Öğretmeni yetiştiricilerinin yöntembilim alanında değişen akımlara ne kadar ılımlı baktığı ile ilgili olarak tutumları hakkında iç görüler sağlayabilir. Çalışma aynı zamanda hem hizmet öncesi hem de çalışan öğretmenlerin dil öğretim yöntemlerindeki değişikliklere ilişkin farkındalıklarını artırabilir.Anahtar Kelimeler: Yöntem sonrası pedagoji, dil öğretim yöntemleri
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the pre-service English language teacher educators' perceptions on the postmethod pedagogy in English Language Teaching (ELT) and its application in the pre-service ELT programs in Turkey. In accordance with these purposes, the study was carried out with eight volunteer English language teacher educators from five focus institutions consisting of three public and two foundation universities. In this qualitative inquiry, the data were collected via interviews consisted of semi-structured questions. To analyse the data, Boyatzis' (1998) four stages in thematic analysis and Dörnyei's (2007) four phases of the analytic process were utilized. Along the analysis, the transcripts were examined to develop codes, recode the data, and categorise the emerging codes within the scope of relevant pedagogical parameters proposed in the postmethod pedagogy. The analyses of the data revealed that the English language teacher educators adopted positive stance towards the postmethod pedagogy, which can be interpreted through their prevailing perceptions on the principles, procedures, and practices of this pedagogy. In addition, the responses of the participants indicated that they had a distinct perception on the application of the postmethod pedagogy. The participants' practices in the pre-service ELT programs also showed that they adopted the procedures and applied the principles of the postmethod pedagogy to a certain degree. This study may provide insights about the English language teacher educators' stance in terms of embracing changing trends in the field of methodology. This study may also increase awareness of both pre-service and in-service teachers regarding the changes in language teaching methods.Key words: Postmethod pedagogy, language teaching methodsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe pre-service English language teacher educators` perceptions on the postmethod pedagogy and its application
dc.title.alternativeHizmet öncesi İngilizce öğretmeni yetiştiricilerinin yöntem sonrası pedagoji ve uygulaması üzerine algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-31
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmPedagogy
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10242535
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546842
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess