Show simple item record

dc.contributor.advisorPeker Özbay, Hilal
dc.contributor.authorBelce, Ömür
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:19Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39778
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin akış deneyimlerini, yaş, etnik köken, eğitim düzeyi, cinsiyet, cinsel yönelim ve tecrübe süresi değişkenleri üzerinden, işe kendini kaptırma, işten alınan zevk, içsel iş motivasyonu, öğretilen dil becerileri, aktiviteler ve günün saati konularına odaklanarak araştırmıştır. Çalışma, Türkiye'deki 30 üniversitede çalışan 283 öğretmen ile altı haftalık bir süre zarfında gerçekleştirilmiştir. Veriler, üç bölümden oluşan çevrimiçi bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde hem tanımlayıcı hem de çıkarımsal istatistikler kullanılmıştır. Bulgular, Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin dil derslerinde akış yaşadığını göstermiştir. Bulgular ayrıca, iş ile ilgili akışın öğretilen dil becerileri, aktiviteler, günün saati, yaş, eğitim düzeyi ve tecrübe süresi ile tahmin edilebileceğini göstermiştir. Bununla birlikte, akış ile etnik köken, cinsiyet ve cinsel yönelim arasında belirgin bir ilişki bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler: akış, akış deneyimi, yabancı dil olarak İngilizce, iş ile ilgili akış
dc.description.abstractThis study investigated flow experiences of EFL instructors in Turkey by focusing on absorption, work enjoyment, intrinsic work motivation, skills, activities, and time of the day through age, ethnicity, educational level, gender, sexual orientation, and years of experience variables. The study was conducted over a six-week period with 283 EFL instructors working 30 universities. The data were collected via an online survey consisting of three sections. Both descriptive and inferential statistics were used to analyze the data. The results indicated that EFL instructors experience flow in language classes. The findings also showed that work-related flow can be predicted by skills, activities, time of the day, age, educational level, and years of experience. However, no significant relationship was found between flow and ethnicity, gender, sexual orientation. Key words: Flow, flow experience, EFL, work-related flowen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFlow experiences of EFL instructors in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'de İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin akış deneyimleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-07
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFlow
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmExperience
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmFlow experience
dc.subject.ytmProfessional experience
dc.subject.ytmWorkflow
dc.identifier.yokid10254902
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551799
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess