dc.contributor.advisor | Peker Özbay, Hilal | |
dc.contributor.author | Belce, Ömür | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:19Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-05-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39778 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin akış deneyimlerini, yaş, etnik köken, eğitim düzeyi, cinsiyet, cinsel yönelim ve tecrübe süresi değişkenleri üzerinden, işe kendini kaptırma, işten alınan zevk, içsel iş motivasyonu, öğretilen dil becerileri, aktiviteler ve günün saati konularına odaklanarak araştırmıştır. Çalışma, Türkiye'deki 30 üniversitede çalışan 283 öğretmen ile altı haftalık bir süre zarfında gerçekleştirilmiştir. Veriler, üç bölümden oluşan çevrimiçi bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde hem tanımlayıcı hem de çıkarımsal istatistikler kullanılmıştır. Bulgular, Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin dil derslerinde akış yaşadığını göstermiştir. Bulgular ayrıca, iş ile ilgili akışın öğretilen dil becerileri, aktiviteler, günün saati, yaş, eğitim düzeyi ve tecrübe süresi ile tahmin edilebileceğini göstermiştir. Bununla birlikte, akış ile etnik köken, cinsiyet ve cinsel yönelim arasında belirgin bir ilişki bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler: akış, akış deneyimi, yabancı dil olarak İngilizce, iş ile ilgili akış | |
dc.description.abstract | This study investigated flow experiences of EFL instructors in Turkey by focusing on absorption, work enjoyment, intrinsic work motivation, skills, activities, and time of the day through age, ethnicity, educational level, gender, sexual orientation, and years of experience variables. The study was conducted over a six-week period with 283 EFL instructors working 30 universities. The data were collected via an online survey consisting of three sections. Both descriptive and inferential statistics were used to analyze the data. The results indicated that EFL instructors experience flow in language classes. The findings also showed that work-related flow can be predicted by skills, activities, time of the day, age, educational level, and years of experience. However, no significant relationship was found between flow and ethnicity, gender, sexual orientation. Key words: Flow, flow experience, EFL, work-related flow | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Flow experiences of EFL instructors in Turkey | |
dc.title.alternative | Türkiye'de İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin akış deneyimleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-07 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Flow | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Experience | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Flow experience | |
dc.subject.ytm | Professional experience | |
dc.subject.ytm | Workflow | |
dc.identifier.yokid | 10254902 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551799 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |