Show simple item record

dc.contributor.advisorOdwyer, John Bernard
dc.contributor.authorTürkyilmaz Sinclair, Seher
dc.date.accessioned2020-12-02T13:21:18Z
dc.date.available2020-12-02T13:21:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39777
dc.description.abstractBu vaka çalışması, Türkiye'de bulunan üç Amerikalı İngilizce okutman ile ABD'de bulunan üç Türk Türkçe okutmanın diğer kültür ortamında geçirdikleri bir yıl öncesinde, sırasında ve sonrasında, kültürel hassasiyetlerini etkileyebilecek deneyimleri belirlemektir. Çalışmada karma araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu farklı deneyimlerin kültürel hassasiyet üzerindeki etkilerini değerlendirme amacıyla ön ve son anket yöntemiyle bazı nicel veriler toplanmıştır. Nitel veriler ise anket formları, yarı yapılandırılmış soru formları ve görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Sonuçlar, diğer ülkede geçirilen süre sonunda Türk okutmanların kültürlerarası hassasiyet düzeyinde olumlu değişim meydana geldiğini, Amerikalı okutmanların kültürlerarası hassasiyet düzeyinde ise herhangi bir değişiklik olmadığını göstermiştir. Katılımcıların kendi kültürleri ve bulundukları ülkenin kültürü ile ilgili izlenimlerinin kayda değer düzeyde değiştiği kanıtlanmıştır. Okutmanların kültürlerarası hassasiyetlerindeki olumlu değişiklikler şu kişisel özelliklerle ilgili bulunmuştur: okutmanların bildikleri yabancı dil sayısı; önceden yaşadıkları uluslararası deneyimler; bulundukları ülke dilini ileri düzeyde bilme; önceden alınan kültürlerarası eğitim; çalıştıkları kurumun uluslararasılık düzeyinin yüksek olması. Okutmanların başvurdukları baş etme mekanizmaları şunlardan oluşmaktadır: kendi kültürlerinin ve bulundukları ülke kültürünün sosyal ve kültürel özelliklerini anlama; bulundukları ülke dilini daha iyi öğrenme; bulundukları ülke kültürü içerisinde ön alıcı (proaktif) etkileşim; farklılıkları kabul etme ve bunlara saygı gösterme; kültürler arasında sürekli karşılaştırma yapmaktan, açık eleştirilerden ve gerilimi yükseltici tartışmalardan kaçınma. Algılanan değişikliklerin kültürlerarası hassasiyeti olumsuz etkileme gerekçeleri ise şunlardır: bireysel ve kolektif kültürel farklılıklar; bulunulan ülke kültürünü bilmeme ve yaşanacak deneyime hazırlıklı bulunmama; bulunulan ülke kültüründe ki bürokrasi ile uğraşma. Bulunulan ülke kurumlarındaki uyum programları ve destek mekanizmaları algılanan kültürlerarası hassasiyet değişikliklerini etkilemiştir.
dc.description.abstractThis case-study explores Intercultural Sensitivity (IS) levels of three American English language teachers in Turkey and three Turkish instructors of Turkish in the USA before, during and after a yearlong sojourn in order to identify experiences influencing IS. A mixed-method research design was adopted: quantitative data were collected through pre- and post-surveys as a baseline to document their characteristics related to IS levels; the qualitative data were collected through survey forms, semi-structured question forms, and interviews. Results revealed that Turkish instructors' IS showed positive change after their sojourn, while American instructors' IS revealed no difference. Substantial changes in impressions about the home and host cultures were evidenced. Positive variations in instructors' IS were: the number of foreign languages known; previous international experience; advanced level of knowledge in the host language; previous intercultural training; and a higher international-ness level in the host institution. The coping mechanisms used by instructors involved: understanding the social and cultural characteristics of home and host cultures; increasing knowledge of the host language; proactive interaction in the host culture; accepting and respecting differences; and, avoiding continuous comparisons between cultures, open-criticism and tension-raising discussions. The perceived changes affecting IS negatively were: individualistic and collectivistic cultural differences; a lack of information about host culture and preparedness for the sojourn; and, dealing with bureaucracy in the host culture. The orientation programs and support mechanisms in host institutions affected perceived changes in IS positively.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study exploring the intercultural sensitivity levels of native English and native Turkish language instructors teaching at universities in Turkey and the U.S.A. respectively
dc.title.alternativeTürkiye ve Amerika'daki üniversitelerde görev alan ve kendi anadilleri olan İngilizce ve Türkçe dillerini öğreten okutmanların kültürel hassasiyetinin araştırılması konusunda örnek çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-11
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmCultural values
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmIntercultural sensitivity
dc.identifier.yokid10237475
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544923
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess