The use of poetry to raise intercultural awareness of EFL students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni bir dil öğrenmek sadece o dilin dört ana becerisi olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme ile dilbilgisi, kelime bilgisi ve telaffuz kurallarını içermez. Öğrenilen hedef dilin kültürünü anlamadan ve o kültüre saygı göstermeden dil öğreniminin tam olduğu düşünülemez. Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı da dil öğreniminde, öğrencilerin kendi kültürleri ile hedef kültür arasındaki farklılıkları anlayışla karşılayıp bunlara saygı göstermeleri için kültürlerarası farkındalığın önemini vurgulamıştır. Bu hususta, hedef kültürün öğretiminde edebi eserler paha biçilmez kaynaklardır. Sonuç olarak, edebiyatın bir parçası olarak şiir yabancı dil sınıflarında öğrencilerin kültürlerarası farkındalığını arttırmaları için kullanılabilmektedir. Bu çalışmanın amacı yabancı dil sınıflarında şiir kullanımının öğrencilerin kültürlerarası farkındalığını arttırıp arttırmayacağını araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, hem nicel hem de nitel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Nicel araştırma veri toplama aracı olarak kültürlerarası farkındalık anketi geliştirilmiştir. Anket kültürlerarası ilgi, kültürlerarası bilgi, kültürlerarası saygı, kültürlerarası aktiviteler ve kültürlerarası iletişimden oluşan beş kategoriye ayrılmıştır. Anket İzmir'de bir devlet üniversitesine ait Yabancı Diller Yüksekokulunda hem kontrol hem de deney grubu öğrencilerine 2013-2014 akademik yılı bahar döneminde uygulanmıştır. Anket uygulamasından sonra, deney grubu öğrencileri her hafta 2 ders saati olmak üzere 2 ay boyunca içerisinde değişik kültürlerin farklı unsurlarını barındıran 8 adet şiir işlemişlerdir. Bu sürede kontrol grubu öğrencileri haftalık programlarına devam edip hiçbir uygulamaya maruz kalmamışlardır. Nitel araştırma tekniği olarak da deney grubu öğrencilerinden her şiir sonunda fikirlerini yansıtabilecekleri günlükler tutmaları istenmiştir. 8 haftalık uygulamadan sonra aynı anket her iki gruba tekrar uygulanmıştır. Anket sonucu verileri SPSS programı ile incelenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre yabancı dil sınıflarında şiir uygulanmasının özellikle de öğrencilerin kültürlerarası ilgi ve bilgilerini arttırmada olumlu etkisi olmuştur. Günlüklerin değerlendirilmesi ile birlikte de şiir kullanımının yabancı dil öğrencilerinin diğer kültürlere karşı farkındalıklarının arttığı ve de bu öğrencilerin ileride görecekleri yabancı dil derslerinde daha fazla şiir öğrenimine istekli oldukları sonucu elde edilmiştir. Learning a new language does not involve learning only the four skills - reading, writing, speaking and listening – grammar, vocabulary or pronunciation of the target language. It is not possible to consider a target language without understanding and appreciation of its culture. CEFR (Common European Framework of Reference) highlights the importance of raising intercultural awareness among language learners in order to appreciate and respect the differences between home and target cultures. Literary works are invaluable resources to convey the culture of the target language to students. Thus, as a literary tool, poetry can be used in language classrooms to foster students' intercultural awareness. The purpose of this study is to investigate whether the use of poetry in EFL classrooms can raise intercultural awareness of the students or not. For this purpose, both quantitative and qualitative research methods were adopted. As a quantitative instrument, an intercultural awareness questionnaire the questions of which were divided into five categories; namely intercultural interest, intercultural knowledge, intercultural respect, intercultural activities, intercultural communication was developed. The questionnaire was distributed to both control and experimental group students who were attending the Preparatory School of a state university in İzmir at the beginning of the spring semester of the 2013-2014 academic year. After the questionnaire, the experimental group students were exposed to 8 poems with different cultural elements in them two hours a week for a duration of two months while control group students followed their weekly schedule without any implementation. As a qualitative part of the research, experimental group students were also asked to keep student diaries to reflect their ideas after each poem. The same questionnaire was conducted both with control and experimental group students after the implementation as the post test. The data were analyzed using SPSS .The results of the study reveal that poetry implementation in EFL classrooms has a positive effect especially on the development of students' intercultural interest and intercultural knowledge. The analysis of the student diaries also shows that the use of poetry in language classrooms fosters students' awareness of different cultures of the world and that they are willing to be exposed to more poetry lessons in their language classrooms in the future.
Collections