The effect of computer - based tests on students` writing performance
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yazma becerisi, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen birçok öğrencinin zorluk çektiği becerilerden bir tanesidir. Öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için, geleneksel yöntemlerden teknolojiyi yazma öğretimine entegre etmek gibi daha yenilikçi yöntemlere bir geçiş yaşanmaktadır ve bu uygulamalar daha iyi sonuçlar doğurmuştur. Ne var ki henüz yazma becerisinin değerlendirilmesinde teknolojiden tam olarak yararlanılmamıştır. Öğrencilerin bilgisayar tabanlı yazma sınavlarında daha iyi performans gösterip gösteremediklerine dair de az sayıda çalışma yapılmıştır. Dolayısıyla, bu çalışmanın amacı, bilgisayar tabanlı sınavların öğrencilerin yazma sınavlarındaki performansını ilerletip ilerletmeyeceğini ortaya koymaktır. Çalışma nitel ve nicel yaklaşım izlemiştir. Araştırma yöntemi olarak yarı deneysel metot kullanılmıştır. Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıflarından B1 seviyesindeki 36 öğrenci, çalışmaya deney ve kontrol grubu olarak katılmıştır. Çalışmanın başında her iki grup da aynı yazma sınavını kâğıt üzerinde ön test olarak almıştır. Sonrasında, iki ay boyunca her hafta, kontrol grubu kâğıt üzerinde bir sınav olurken, deney grubu aynı sınavı kâğıt üzerinde almıştır. Bu süreç sonunda, deney grubu son testi bilgisayar üzerinde, kontrol grubu ise kâğıt üzerinde almıştır. Her iki grubun da ön test ve son test puanları SPSS kullanarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, bilgisayar tabanlı sınavların öğrencilerin yazma performanslarına etkisi, istatistiksel olarak anlamlı olmasa da, olumlu olmuştur. Deney grubundaki öğrencilerden aynı zamanda bilgisayar üzerinde yazma sınavı olma konusunda nasıl hissettiklerini yazmalarını istenmiştir. Öğrencilerin bu sınav şekline karşı olumlu tutum içinde oldukları gözlenmiştir. Writing is one of the skills in which most of EFL students have difficulty. To help students improve their writing skills, there has been a shift from traditional techniques to more innovative ones like integrating technology into writing instruction and these applications have yielded better results. However, in the assessment of writing, the advantages of technology have not been fully used. There are a few studies on whether students can perform better on computer-based writing tests. Therefore, the purpose of this study is to find out whether computer-based tests can improve students' performance in writing tests. The study adopted both qualitative and quantitative approaches. A quasi-experimental design was used as the research method. 36 prep class students at B1 level at Akdeniz University School of Foreign Languages participated in the study as control and experimental groups. In the beginning of the study, both of the groups took the same writing test on paper as pre-test. Then, every week for two months, the experimental group took an exam on computer while the control group took the same exam on paper. At the end of this period, the experimental group took the post-test on the computer and the control group did it on paper. The pre and post test scores of both groups were analysed through SPSS. According to results of the analysis, the effect of computer based test on students' writing performance was positive, though not statistically significant. Students in the experimental group were also asked to write a reflection on how they felt about taking computer-based writing tests. It was observed that they had positive attitudes towards this testing mode.
Collections