Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterliliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterlilikleri incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yönteme uygun olarak; tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmada iki çeşit örnekleme tekniği kullanılmıştır. Nicel verilerin toplanması için tabakalı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu yolla seçilen örneklem: 2014 -2015 eğitim-öğretim yılı içerisinde Antalya ili merkez ilçeleri olan Muratpaşa, Konyaaltı, Kepez, Döşemealtı ve Aksu ilçelerinde bulunan ilkokullar sosyo-ekonomik olarak alt, orta ve üst düzey tabakalar şeklinde sınıflandırılmıştır. Daha sonra tabakalı örnekleme tekniği ile bu tabakalar içinden 18 ilkokul seçilmiştir. Seçilen 18 ilkokulda görev yapan 210 sınıf öğretmeni çalışmaya dâhil edilerek örneklem oluşturulmuştur. Nitel verilerin toplanması için amaçlı örnekleme tekniklerinden biri olan ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu yolla 12 sınıf öğretmeni seçilmiş ve örneklem oluşturulmuştur. Çalışmada nicel veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan Sınıf Öğretmenleri Değerler Eğitimine Yönelik Yeterlilik Ölçeği ve nitel veriler de yine araştırmacı tarafından hazırlanan gözlem formu kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada nicel ve nitel veriler, SPSS21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın nicel ve nitel bulgularından elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin; değerler eğitimine yönelik yeterlilikleri, bir değeri geliştirebilmeye yönelik yeterlilikleri, değerler eğitimi yaklaşımlarını kullanabilmeye yönelik yeterlilikleri ve değerler eğitimini gerçekleştirebilmeye yönelik yeterlilikleri `yeterli` düzeye olduğu görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterliliklerinin; cinsiyete, medeni duruma, mesleki deneyime ve hizmetiçi eğitim alma durumlarına göre anlamlı bir şekilde farklılık göstermediği çalışmanın diğer bir sonucudur. This study was conducted to examine the competencies of primary school teachers about the values education. The mixed method including qualitative and quantitative methods was applied in the study. Two types of sampling method were used. The stratified sampling method was applied to collect the quantitative data. The sample determined by this method was classified during 2014–2015 educational year as low, medium and high level in terms of socio-economic conditions of primary schools in Muratpaşa, Konyaaltı, Kepez, Döşemealtı and Aksu which were central districts of Antalya. Using the stratified method, 18 primary schools were chosen from these subgroups. The sample is composed of 210 primary school teachers working at 18 primary schools chosen by the researcher. The criterion sampling method which was one of the purposive sampling methods is used to collect the qualitative data. Applying this method, 12 primary school teachers were chosen and sample was constituted. While the quantitative data was collected using the scale `Primary School Teachers' Competencies About Values Education` developed by the researcher, the qualitative data was gathered using observation form developed by the researcher. The quantitative and qualitative data of the study were analyzed using SPSS21 packaged software. According to the results acquired from the quantitative and qualitative findings, the competencies of primary school teachers on values education, improving a value, using values education approaches and implementing values education were found as `sufficient` Furthermore, the values education competencies of primary school teachers were not significantly different according to gender, marital status, professional experience and having in-service education.
Collections