İlköğretim okullarında öğrenci güvenliği: Büyükçekmece ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de öğrencilerin güvenliğini düzenleyen yasa ve yönetmelikler olmasına rağmen, öğrencilerin okul ortamlarında güvenliklerinin sağlanması ciddi bir problem teşkil etmektedir. Bu problemin sebeplerini araştırmak için, Büyükçekmece ilçesindeki ilköğretim okullarında, öğrenci güvenliği hakkında iki boyutlu bir anket uygulanmıştır. Ankette yönetici ve öğretmenlerin öğrenci güvenliğine verdiği önem ve bunun okullarında gerçekleşeme derecesi ölçülmüştür. Toplanan veriler, okulun özel veya resmi olmasına ve çalışanın yönetici veya öğretmen olmasına göre ayrı ayrı ele alınmıştır. Sonuçların değerlendirilmesinde merkezi eğilim ölçüleri ve bağımsız gruplarda t-testi kullanılmıştır. Okul türünden bağımsız olarak tüm yöneticiler öğrenci güvenliğini önemli bulduklarını söylemişlerdir. Ancak özel okul yöneticileri, öğrenci güvenliğinin okullarında gerçekleşme derecesinin, resmi okul yöneticilerine göre daha fazla olduğunu belirtmişlerdir (p < 0.05). Özel okul öğretmenlerinin öğrenci güvenliğine, resmi okul öğretmenlerine göre daha fazla önem verdikleri ve okullarında gerçekleşme derecesinin de daha fazla olduğunu ifade etmişlerdir (p < 0.05). Bu değerlendirmelere göre, özellikle resmi okullarda, öğrenci güvenliğinin sağlanması konusunda gerekli tedbirler acilen alınmalı, yasa ve yönetmelikler gözden geçirilmeli, yönetici ve öğretmenlerin bilinç düzeyi arttırılmalıdır.Anahtar Kelimeler: Güvenlik, Öğrenci Güvenliği, İlköğretim Okulu. Although, there are codes and regulations which arrange student safety, it is still aserious problem for students in school environments. In order to find out the reasonsof this problem, a two-dimension questionnaire was carried out in primary schools ofBüyükçekmece County. In the questionnaire, the importance of student safetyaccording to managers and teachers and, fulfillment degree of student safety in theirschools are assessed. These opinions are evaluated separately as public schools,private schools, managers and teachers. For the evaluation of the results, centraltendency measures and independent samples t-test are used. Independent from theschool type, all managers agree that student safety is very important. On the otherhand, fulfillment of the student safety is better accomplished in private schools thanin public schools for managers (p < 0.05). The importance of student safety moreimportant and fulfillment of the student safety is better for private school teachersthan public school teachers (p < 0.05). According to these evaluations, in order tofulfill the student safety needs, necessary actions should be taken place especially inpublic schools, codes and regulations should be revised and the consciousness levelof managers and teacher on student safety should be raised.Keywords: Safety, Student Safety, Primary School.
Collections