A case-based approach to reflective practice of pre-service secondary mathematics teachers for developing a holistic perception of teaching
dc.contributor.advisor | Ayas, Alipaşa | |
dc.contributor.author | Keskin, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T13:21:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T13:21:04Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39741 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, vaka temelli bir yaklaşımla, lise matematik öğretmen adaylarına yansıtıcı uygulama fırsatları tanıyarak öğretmeyi öğrenme süreçlerinin desteklenmesini sağlamaktır. Çalışma iki aşamalı olarak gerçekleştirilmiştir. Birinci aşama vaka temelli bir tartışma modülünün tasarım ve geliştirilmesi, ikinci aşama ise bu modülün uygulanmasıdır.Çalışmanın ilk aşamasında, yüksek lisans düzeyinde öğretmen eğitimi yapan bir programdan mezun olan matematik öğretmenlerinin kariyerlerinin ilk yıllarında yaşadıkları zorluklar ile ilgili algıları ortaya çıkarılması amacıyla on öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Matematik öğretmenlerinin mesleğin ilk yıllarında öğretim süreçlerinin farklı boyutlarına ait sorunlar yaşadıkları ve bu sorunlarla, kariyerlerine başlamadan önceki mesleğe ilişkin inanç, algı ve beklentilerinin ilişkili olduğu belirlenmiştir. Bu durum, öğretmen adaylarına mesleğe başladıklarında karşılabilecekleri problemler ile ilgili düşünme, öğretmeye ilişkin farklı boyutların etkileşimini fark ederek, karşılaşılan problemlerin sebeplerini tartışma ve bunlara çözüm üretme fırsatı sağlanması gerekliliğini ortaya koymuştur. Bu gereklilik göz önüne alındığında, vaka temelli pedagoji ve üretken yansıtma iki önemli unsur olarak teorik çerçeveyi oluşturmuştur. Bu çerçeve kapsamında, çalışmanın ikinci aşamasında uygulanmak üzere, vaka temelli bir tartışma modülü geliştirilmiştir. Bu aşamaya, çalışmanın yapıldığı programda öğrenim görmekte olan sekiz lise matematik öğretmen adayı katılmıştır. Bu süreçte toplanan veriler çok boyutlu bir analitik çerçeve içinde analiz edilmiştir. Vaka temelli tartışma modülünün katılımcılara matematik öğretmeye ilişkin farklı aktörler ve matematik öğretmeye ilişkin beş ana boyutta bir çok konuyu tartışma imkanı sağladığı ve katılımcıların bu boyutları birbirleriyle ilişkilendirerek, yansıtmalarını kendi deneyimleriyle ve teoriyle bağlantılandırdıkları tespit edilmiştir. Katılımcılar, vaka temelli tartışma modülü deneyimini amaca uygun, ilgi çekici, öğretmenliklerine olumlu katkıda bulunma potansiyeli olan ve farkındalık yaratan bir süreç olarak tanımlamışlardır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to support learning to teach processes of preservice secondary mathematics teachers by providing them reflective practice opportunities using a case-based approach. The research was conducted in two stages: design and development of a case-based discussion module and implementation. In the first stage, semi-structured interviews were conducted with ten teachers in order to ascertain the perceptions on early career challenges of secondary mathematics teachers who graduated from a MA program with a teaching certificate. It was determined that mathematics teachers experienced challenges related to different dimensions of teaching mathematics, and these challenges were associated with their beliefs, perceptions, and expectations before starting their careers. The findings indicate the need for providing preservice teachers with opportunities to reflect on challenges they may encounter, consider how different aspects of teaching interact, and elaborate on various reasons and possible solutions for those challenges. Aligned with the need, case-based pedagogy and productive reflection constituted the theoretical framework as two important elements. Within this framework, a case-based discussion module (CBDM) was developed. In the second stage, CBDM was implemented with eight preservice secondary mathematics teachers enrolled in the same program. The data collected was analyzed within a multi-dimensional analytical framework. The findings reveal that the CBDM provided a platform to discuss several aspects of teaching as well as to link these aspects and connect their reflections to their personal experiences and theory. Participants perceived this experience as a relevant, engaging, and awareness-increasing practice with potential positive reflections on their teaching. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | A case-based approach to reflective practice of pre-service secondary mathematics teachers for developing a holistic perception of teaching | |
dc.title.alternative | Lise matematik öğretmen adaylarının bütüncül öğretim algılarının geliştirilmesi üzerine vaka temelli yansıtıcı düşünme yaklaşımı uygulaması | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10328130 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616646 | |
dc.description.pages | 387 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |