Show simple item record

dc.contributor.advisorGer, Güliz
dc.contributor.authorPirnar, İge
dc.date.accessioned2020-12-02T13:20:32Z
dc.date.available2020-12-02T13:20:32Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39731
dc.description.abstractÖZET global pazarlama hakkında bîr araştırma ve konu üzerine türkîye den bir calişma ÎGE PIRNAR Yüksek Lisans Tezi, işletme Enstitüsü Tez Yöneticisi: Dr. Gül iz Ger Haziran 1989, 87 sayfa Global pazarlama, pazarlama dünyasında çok yeni bir konudur. Bu çalışmada, global pazarlama hakkında litaratürde yazılanlar taranmış ve Hacettepe ve Bilkent üniversitelerinde konu ile ilgili bir çalışma yapılmıştır. Çalışmada dört ürün hakkında ki ürün özellikleri belirlenmiş ve ürün ve reklamları hakkında hoşa giden ve gitmeyen faktörler, global açıdan incelenmiştir. Anahtar kelimeler: Globali eştirmek, Pazarlama Karmasını Adapte Etmek, Algılanan ürün özellikleri. n
dc.description.abstractABSTRACT A REVIEW OF GLOBAL MARKET I NB WITH AN ILLUSTRATION FROM TURKEY IGE PIRNAR MBA in management Supervisor: Dr.Güliz Ger June 1989, 87 pages Global marketing is a new topic in the marketing world. In this work a review of global strategy is done and as an illustration a study about four global products, the similarities and dissimilarities among their preferences and finally, liked and disliked factors about the products and their advertisement characteristics were analyzed from a global perspective. The study was conducted in Bil kent University and Hacettepe Medical Center. Keywords: Globalization, Adaption of Marketing Mixes, Perceived Product Characteristics, Standardization.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleA Review of global marketing with an illustration from Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.identifier.yokid6296
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid6296
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess