Üniversite eğitiminde üniversite müzeleri ve Yıldız Teknik Üniversitesi`nde sanat müzesi kurulması için bir ön değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversite müzeleri bilimsel, toplumsal ve kültürel değişimler sonucunda bugünkü yapılarına kavuşmuşlardır. Üniversite ve müze kavramlarından oluşmaları, üniversite müzelerine çift yönlü özellik kazandırmaktadır. Bu özellik üniversite müzelerinin, eğitim ve araştırma gibi akademik çalışmalarda bulunma, bağlı bulundukları üniversitenin kurumsal gelişimini ve kültürel zenginliğini gösterme ve üniversitenin içinde bulunduğu toplum ile iletişime ve etkileşime geçme gibi işlevler kazanmalarını sağlamıştır. Üniversite müzeleri kendi içlerinde koleksiyonlarının yapısına göre çeşitlik göstermektedir. Bilimsel koleksiyona sahip üniversite müzeleri ilgili oldukları bilim dalı ile organik bağlar sonucunda oluşmaya başlamışken, sanat koleksiyonlarına sahip koleksiyonlar üniversite dışından, üniversite fakülte ve bölümlerinden bağımsız olarak oluşturulmuştur. Sanat koleksiyonlarının üniversite eğitiminde etkin olarak kullanılması sanat tarihinin üniversite içinde bölüm bazında kurulması ile mümkün olmuştur. Bir üniversite müzesi ister bilimsel koleksiyona ister sanat koleksiyonuna sahip olsun, öncelikle üniversite kampusunu, sonrasında da kampus dışını kapsayan misyona ve vizyona sahip olmalıdır. Üniversite bünyesinde bir sanat müzesi kurulmadan önce müze için uygun ortam bileşenlerinin oluşmasını sağlayacak bir araştırma ve uygulama merkezinin kurulması, müze ile üniversitenin ilgili diğer akademik ve idari birimleri arasındaki iletişimi kolaylaştırmak ve yaygınlaştırmak açısından önemlidir. Merkez, müzenin vizyon ve misyonu, koleksiyon politikası, üniversitenin fakülte, bölüm ve programları tarafından hangi yönleri ile kullanılacağını, üniversite içi ve dışında kendisini nereye ve nasıl konumlayacağı hususlarında çalışmalar yaparak söz konusu müzenin ?çağdaş müzecilik yöntemleri? ile işletilmesini mümkün kılacaktır. University museums meet today?s organization with scientific, social and cultural changes. Consisting of university and museum concept, university museums gather directional meaning. This feature gains making educational works and researches, showing of having institutional evolvement and cultural resources and having communication and interaction with the community that university exist. University museums show variety depending on their collection types. Scientific collections have began with the organic connection of science that they work at but museums with art collections established out of universities and free from departments. After establishing history of art as a department in university, art collections started to be used effectively in university education, a university museum must have a mission and vision that covers both campus area and exterior even it is a science or art museum. The mission and vision must express the collection policy of museum; how and where to use the faculty, division and programs of university; and where and how to spot inside and outside the university. Before establishing an art museum exists in university, it is important to build a research and practice center to improve communication between museum and university with other academic and administrative departments. This research center will make it possible how to use museum?s vision and mission, collection policy, how and which faculty, department and program will be used, how and where to position itself inside and outside of university and work on those also to make that museum to be managed with ?modern museum methods?.
Collections