Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikyürek, İbrahim
dc.contributor.authorErgün Ağdaci, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-29T11:11:47Z
dc.date.available2020-12-29T11:11:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/397162
dc.description.abstractBu tez çalışması kapsamında döküm yöntemi ile elde edilmiş GG-25 ve Ni3Al, kurşunlu bronz alaşımı (Cu6Sn12Pb) ile bu malzemelerden elde edilmiş lamine yapılı kompozit malzemenin sürtünme ve aşınma davranışları incelenmiştir. İlk olarak GG-25, Ni3Al ve Bronz malzemesinin ayrı ayrı CSM Tribometre cihazı ile ASTM G99 test standardına uygun olarak test edilmiş ve sürtünme ve aşınma davranışları incelenmiştir. Daha sonra döküm yöntemi ile elde edilmiş lamine yapılı kompozit malzeme benzer standartlarda test edilerek sürtünme ve aşınma davranışları incelenmiş ve bileşenlerini oluşturan malzemelerin sürtünme ve aşınma davranışları ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca tez çalışmasına konu olan tüm malzemelerin yüzeyleri optik mikroskobu yardımı ile incelenmiş ve sonuçlar raporlanmıştır. Üretilen kompozit malzeme konvansiyonel fren balatalarında kendisini oluşturan bileşenlerindeki malzemeler yerine tercih edilebilir sürtünme ve aşınma özelliklerine sahiptir. Fren balatalarında sürtünme katsayısının 0.5 değerini geçmemesi istenir. Lamine yapılı bu kompozit malzemenin fren balatası olarak kullanılabilmesi için sürtünme katsayısı 0.5 değerinin altına indirilmelidir. Yapılan çalışmalar kompozit malzemenin bileşen oranlarının değiştirilerek sürtünme katsayısının istenilen değerde sağlanabileceğini göstermektedir.
dc.description.abstractWithin the scope of this master thesis, friction and wear behavior of GG-25 and Ni3Al, bronze alloy and composite materials which is obtained from these materials were investigated. First, GG-25, Ni3Al and bronze materials were tested in accordance with ASTM G99 test standard with separate CSM Tribometer and the friction and wear behavior were investigated. The composite material obtained by the casting method was tested in similar standards and the friction and wear behavior were examined and compared with the friction and wear behavior of the materials forming the components. In addition, the surfaces of all the materials subject to the thesis study were examined by scanning electron microscopy and / or light microscopy and the results were reported. The composite material produced has preferable friction and wear properties in conventional brake pads instead of the components in its constituent components. In brake pads, it is requested that the coefficient of friction does not exceed 0.5. In order to use this laminated composite material as brake lining, the coefficient of friction must be reduced to less than 0.5. The studies show that the component ratio of the composite material can be changed and the friction coefficient can be achieved at the desired value.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMetalurji Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMetallurgical Engineeringen_US
dc.titleDökme demir-nikel alüminat-bronz tabakalı kompozitin sürtünme ve aşınma davranışları
dc.title.alternativeFriction and wear behavior of cast iron-nickel aluminide-bronze laminate composite
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentMetalurji ve Malzeme Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComposite materials
dc.subject.ytmDry friction
dc.subject.ytmAbrasive wear
dc.subject.ytmTribology
dc.identifier.yokid10301166
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600243
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess