Dökme demir-nikel alüminat-bronz tabakalı kompozitin sürtünme ve aşınma davranışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması kapsamında döküm yöntemi ile elde edilmiş GG-25 ve Ni3Al, kurşunlu bronz alaşımı (Cu6Sn12Pb) ile bu malzemelerden elde edilmiş lamine yapılı kompozit malzemenin sürtünme ve aşınma davranışları incelenmiştir. İlk olarak GG-25, Ni3Al ve Bronz malzemesinin ayrı ayrı CSM Tribometre cihazı ile ASTM G99 test standardına uygun olarak test edilmiş ve sürtünme ve aşınma davranışları incelenmiştir. Daha sonra döküm yöntemi ile elde edilmiş lamine yapılı kompozit malzeme benzer standartlarda test edilerek sürtünme ve aşınma davranışları incelenmiş ve bileşenlerini oluşturan malzemelerin sürtünme ve aşınma davranışları ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca tez çalışmasına konu olan tüm malzemelerin yüzeyleri optik mikroskobu yardımı ile incelenmiş ve sonuçlar raporlanmıştır. Üretilen kompozit malzeme konvansiyonel fren balatalarında kendisini oluşturan bileşenlerindeki malzemeler yerine tercih edilebilir sürtünme ve aşınma özelliklerine sahiptir. Fren balatalarında sürtünme katsayısının 0.5 değerini geçmemesi istenir. Lamine yapılı bu kompozit malzemenin fren balatası olarak kullanılabilmesi için sürtünme katsayısı 0.5 değerinin altına indirilmelidir. Yapılan çalışmalar kompozit malzemenin bileşen oranlarının değiştirilerek sürtünme katsayısının istenilen değerde sağlanabileceğini göstermektedir. Within the scope of this master thesis, friction and wear behavior of GG-25 and Ni3Al, bronze alloy and composite materials which is obtained from these materials were investigated. First, GG-25, Ni3Al and bronze materials were tested in accordance with ASTM G99 test standard with separate CSM Tribometer and the friction and wear behavior were investigated. The composite material obtained by the casting method was tested in similar standards and the friction and wear behavior were examined and compared with the friction and wear behavior of the materials forming the components. In addition, the surfaces of all the materials subject to the thesis study were examined by scanning electron microscopy and / or light microscopy and the results were reported. The composite material produced has preferable friction and wear properties in conventional brake pads instead of the components in its constituent components. In brake pads, it is requested that the coefficient of friction does not exceed 0.5. In order to use this laminated composite material as brake lining, the coefficient of friction must be reduced to less than 0.5. The studies show that the component ratio of the composite material can be changed and the friction coefficient can be achieved at the desired value.
Collections