360 derece performans sistemi ve uygulamalar üzerine bir değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde işletmelerin yoğun rekabet ortamı içinde yaşamlarını sürdürmeleri sahip oldukları kaynakları etkin bir şekilde kullanmalarına bağlıdır. Bunu gerçekleştirmek içinde sahip oldukları en önemli stratejik kaynak olan insan kaynağının etkin bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir. İşletmelerin verimliliğinin sahip olduğu insan kaynağının performansıyla ölçüldüğü günümüzde performans değerlendirme kavramı hızla önem kazanan bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Yakın zamana kadar performansın ölçülmesi için geleneksel yöntemler kullanılırken, günümüzde çalışan performansını daha objektif ve güvenilir olarak ölçebilen yeni yaklaşımlar geliştirilmiştir. Geliştirilen bu yöntemlerden biride 360 derece performans değerlendirme yöntemidir. 360 derece performans değerlendirme sistemi çalışanın işindeki performansını farklı kaynaklar tarafından değerlendirirken, sağladığı geribildirim ile hem bireysel hem de kurumsal gelişime yardımcı olmaktadır. Bu çalışmada çalışanın işindeki performansını çok boyutlu olarak incelenmesini, kişiye farklı kaynaklardan geribildirim verilmesini olanaklı kılarak, kişisel gelişimi sağlayan 360 derece performans değerlendirme sürecinin teorik ve bilimsel açıdan öngörülen kavramlarının, bir eğitim kurumunda uygulama süreci ile benzerlikleri ve farklılıklarının görülmesi amaçlanmıştır. Bu amaçtan yola çıkarak performans yönetimi ile ilgili tanımlar, performans yönetim süreci, performans değerlendirme yöntemleri ve değerlendirmede yapılan hatalar başta olmak üzere 360 derece performans değerlendirmenin tanımı, gelişimine etki eden faktörler, başarı koşulları ve 360 derece performans değerlendirme süreci ayrıntılı bir şekilde ele alınarak incelenmiş ve araştırma sonucunda 360 derece performans değerlendirme başarısı için gerekli ön koşulların yerine getirilerek sisteminin etkin olarak uygulanması halinde birçok olumlu katkılarının olduğu aksi takdirde bir çok olumsuzluk ile karşılaşılabileceği gözlemlenmiştir. A key point for survival of the companies under today?s tough competitive environment is how they utilize their resources effectively. As the most strategic resource, efficient human resources management is a must to achieve competitiveness. Considering company effectiveness is measured by its human resource effectiveness, the importance of performance evaluation systems become more crucial. Even though traditional methods have been used for performance evaluation in the past, nowadays new approaches are developed in order to evaluate performance of the employees fair and better. One of the new approaches is 360 Degree Performance Feedback which is able to evaluate employees? performance from different windows and contributes improvement in both company and employees. The purpose of this study is to compare 360 Degree Feedback performance evaluation in theory to an application of the system in an educational organization and review the similarities and contradictions. First, definitions of performance management, factors effecting its development, success conditions and process of 360 degree feedback system are examined in detail. During the research of the application, it is observed that 360 degree feedback system can be fruitful in case its preconditions applied properly and managed effectively. Nevertheless many drawbacks are also found if system isn?t built up appropriate.
Collections